Treningsuke 9

Morgenfugler ♥

Her er frokosten inntatt, og vi reiser snart sammen til Skien. Jeg har satt sammen en treningsplan for meg selv denne uken. Det er en stund siden sist, og det er egentlig fordi jeg aldri har en konkret plan å trene etter, jeg gjør egentlig det jeg føler for når jeg føler for det, men om jeg setter opp en plan slik som dette, føler jeg liksom at jeg burde følge den. Jeg vet ikke om uken min kommer til å bli akkurat slik, men det er i hvert fall noe ala dette jeg ser for meg:

Har en hektisk uke, og reiser til Oslo tidlig torsdag for å bli der til fredag. Da er det fotoshoot allerede klokken ni på morgen, men jeg håper å booke rom på et hotell med treningsmuligheter, så kan jeg stå opp altfor tidlig å våkne litt av en kort løpeøkt og litt lett styrke.

Forresten! På musikkfronten er det Alexandra Stan for tiden, alle låtene er ganske løpebare: SAXOBEATS.

Nå må jeg fyke! 12 km. it is ♥

84 kommentarer

  1. Ser ut som du har en herlig treningsuke foran deg! Jeg er som deg – liker å gjøre det jeg føler for når jeg kommer til senteret, men det kan jo være greit å få litt struktur på det.. Skal prøve å sette opp en plan i dag 😀

  2. Synes det er utrolig bra når du legger ut treningsprogram! Blir veldig inspirert av det 🙂 !

  3. Jeej, elsker når du legger ut treningsplanene dine! Jeg har min egen plan, og det fungerer så mye bedre når du planlegger litt. Da er det vanskeligere å skuffe seg selv ved å skippe trening 😉

  4. Lizbeth Osnes - Behind the scenes..

    Jeg har alltid likt å trene etter en treningsplan, jeg 🙂 Syns det hjelper skikkelig på motivasjonen når jeg «må», men nå syns jeg da det virker som om du har en helt fantastisk dose treningsmotivasjon hele tiden, jeg! =) Ha en superfin dag, det skal jeg til tross for litt influensa!

    Klem fra Lizbethosnes.com – Behind the scenes.. Her skriver jeg mange innlegg daglig om min glade hverdag med mote, skjønnhet, shopping, vennskap, tanker, meninger, bloggtips, bokomtaler – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. Lizbethosnes.com!

    1. reklame reklame reklame

      1. Utrolig unyttig og uinteressant reklame også da gitt.

      2. ElisabethH

        Spamspamspam

      3. Å vi er alle så lei av den laaaaaange «Behind the scenes…» pls drop den da!

      4. Caroline! Hvorfor gidder du å poste de sykt uhyggelige komentarene som kommer til Lizbeth Osnes hver gang? Hun skriver kun hyggelige tilbakemeldinger til deg hver gang. Og siden du vet hvor uhyggelig å få slengt dritt, er det nødvendig å slippe igjenom all dritten som er til noen andre, når du vet at du kunne skånet denne personen litt??

      5. Fotballfrue

        Er ikke alltid jeg får med meg det, men skal følge bedre med!

        Lizbeth vet at jeg ikke har noe mot kommentarene hennes, pratet med henne igår:)

        – C

      6. 🙂

      7. Lizbeth Osnes - Behind the scenes..

        Jeg må bare si tusen takk til deg, jeg! 🙂 Rørende at du legger merke til kommentaren jeg faktisk skriver, og ikke bare signaturen min. Forstår ikke hvordan den kan bli sett på som spam, det er jo bare for å gi Caroline (og andre bloggere jeg leser fast, og dermed kommenterer hos FOR Å VÆRE HYGGELIG – ikke for å reklamere!) litt av meg selv. For å ta Caroline som et eksempel, så føler jeg jo at jeg «kjenner henne» ut ifra bloggen, og da regner jeg bare med at hun ønsker å bli kjent med oss som «kjenner henne så godt»? Jeg vet i alle fall at jeg som blogger setter pris på å vite hvem mine lesere er 🙂

        Om jeg hadde skrevet for å reklamere hadde jeg ikke tatt meg tid til å lese innlegget og skrive en saklig kommentar 🙂 Nei, jeg leser de bloggene jeg kommenterer hos – og jeg kommenterer for å gi noe tilbake til de flotte bloggene jeg liker så godt, og ikke minst fordi jeg selv vet hvor motiverende det er å få kommentarer =)

  5. Har du vært innom Bodyrock.TV noen gang? Det er skikkelig intensiv fitnesstrening. Det er helt rått, det ville du sikkert likt! Du er sikkert nesten like bar trent som hun dama som driver det. Selv jeg som seks barnsmamma med veldig begrenset tid til trening får gjennomført dette, og er helt pumpa og svetter lenge etterpå. Du bruker din egen kroppsvekt og dermed er så perfekt for alle. Jeg håper du sjekker det ut, det hadde vært intressant å høre hvordan du liker det.

    http://absolutthjemme.wordpress.com/2012/02/27/konkurranse-vinn-dead-sea-magic-produkter-opptil-en-verdi-av-487-kr/

    1. Fotballfrue

      Ja, der har jeg vært mange ganger. Hun er jo helt rå!

      – C

  6. Du er god til å planlegge og det trengs jo om man skal klare å få lagt inn effektiv trening i en hektisk hverdag 🙂 Jeg er blitt flinkere til å prioritere trening, selv om det går på bekostning av andre ting til tider.

  7. Åå, du er så flink og motiverende!! 🙂 Når feberen går over skal jeg rett på trening!
    Takk for inspirasjon.

    Jeg har et spørsmål jeg lurte på om du kunne hjelpe meg med. Jeg tenkte å bestille bikini fra VS og lurte på hvordan jeg kan velge størrelse på underdelen? Jeg må ha større overdel enn underdel, men klarer ikke finne ut hvordan jeg fikser det.. Er litt noldus på nettshopping 🙂

  8. Kan du fortelle hva du gjør når du skriver på treningsplanen «styrke»?

    1. Fotballfrue

      Styrkeøvekser for stort sett hele kroppen 🙂

      – C

  9. Kjempe bra!:) kan du legge ut musikken du trener til ?:) liker at du gjør det 😀

    1. Fotballfrue

      Har gjort det her også 🙂

      – C

  10. Camilla

    Kan «four flower» smykket reguleres i lengde?

    1. Fotballfrue

      Ja 🙂

      – C

  11. elisabeth

    Blir veldig inspirert når du legger ut treningsplan og jeg har et lite spm ang. løping. Hvor mye ligger du på ca. ved løping av 10km? Jeg prøver å forbedre tiden min ved løping, men klarer ikke løpe sammenhengende så langt ( kanskje snart).

    1. Fotballfrue

      Tid tenker du på? Jeg bruker mellom 50 og 55 minutter, helt avhengig av dagsform. Rekorden min er på ca. 47 min. 🙂

      – C

  12. Kristin

    Heisann

    Her er link igjenn til «spike», siden du ikke fikk det opp 😉

    http://www.ginatricot.com/cno/no/kolleksjon/ccollection-p1.html#product_144305

    God trening =D

    1. Fotballfrue

      Crap, den vil jo ikke opp! Søren. Jeg kan jo søke selv også, da 🙂

      – C

      1. Kristin

        Hmmm…merkelig 😕
        Det er hvertfall en spike-ring, innmari kul 😉

  13. Hvor lenge trener du styrke? 🙂

    1. Fotballfrue

      ca. 30 min. 🙂

      – C

  14. LIKER! Selv om du ikke følger planen til punkt og prikke så er slike innlegg veldig inspirerende. Må jo si i fra for jeg håper de kommer litt oftere! Du er super, Fotballfrue;)

    1. Fotballfrue

      Takk, Lena <3

      Klem!

  15. Dette ser ut som en helt knall uke! Og så har jeg lyst til å komme med et lite/stort hjertesukk… Det ser ut til at det går sport i media for tiden i det å henge ut dere som faller inn under kategorien «rosabloggere». Det er ikke måte på hvor mange «liker» og «hits» man kan få med å legge ut et spark mot deg og dere. Jeg er brunette, sivilingeniør fra en prestisjefylt linje ved NTNU og har jobbet som treningsinstruktør i syv år ved siden av andre jobber. Er det at jeg er brunette og har en teknisk utdannelse noe som gjør meg til et bedre menneske??? NEI har hatt så lyst til å rope, og nå gjør jeg det. Hittil har jeg lest bloggen din litt sånn i smug, Caroline. «DU leser da vel ikke slikt?» er kommentarene. Jeg synes det virker som om du har stålkontroll på det du skriver om trening, du skriver godt, og så får bilder av telys og klær være slikt som interesserer andre. Jeg finner både tips til trening og inspirasjon hos deg, og heretter leser jeg ikke bloggen i smug lengre.

    Go girl!

    Beate (i) Kristin Ellerås Atkinson (BiKEA) – treningogmusikk.blogg.no 🙂

    1. Fotballfrue

      Tusen takk for fantastisk tilbakemelding! Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal skjule at man leser en blogg, det er jo helt . . sprøtt :/ Også kalle det for «slikt» da 😉 Jaja, jeg er glad du finner noen av postene mine interessante, det er kjempeglad for å høre 🙂

      Håper dagen blir fin 🙂

      – C

  16. Høres ut som du har en bra treningsuke foran deg 😀 du får trene litt ekstra for meg også, hadde store planer for denne uka helt til omgangssyken slo inn, huff :p

    1. Fotballfrue

      Uff! God bedring, fine deg <3

  17. Michelle

    du er så flink & rutinert Caroline 🙂 skikkelig imponerende

  18. Du virker som en dame med god disiplin, så du får det nok til;) Jeg meldte meg inn i Actic for 2 uker siden og har ikke vært der ennå…Undrer på om det er blanding av latskap og redsel for noe nytt…Du vet…kjenner ingen, vet ikke hvordan apparatene virker, vil noen se på meg fordi jeg har noen kilo for mye osv….
    Det er vel bare å ta seg selv i nakken og kaste seg ut i det! Henter massevis av inspirasjon hos deg, og er glad for hvert nytt innlegg:) Gleder meg til boka kommer ut! Vet du om den blir å få kjøpt i butikker eller må den bestilles på nett?
    Ha en fin dag! Klem Anita

  19. Hvor lang tid bruker du på 10 km??? Og hvilken fart springer du i? (tredemølle)

    1. Fotballfrue

      Det varierer på dagsformen, jeg kan bruke 1 time, eller jeg kan bruke 47 minutter, 50 minutter eller 53 minutter 🙂 Løper i alt fra 9-12 🙂

      – C

      1. Ingrid

        Du må vel gjerne løpe litt raskere enn 12 km/t og, hvis du skal rekke å løpe 10 km på 47 minutt 😉
        Pleier du å lage planer for lengre enn en uke om gangen, altså feks. periodeplaner? Jeg kunne ønsket at jeg hadde vært så disiplinert, men det kommer nok dessverre ikke til å skje i nærmeste framtid 😛

      2. Brednee

        elsker bloggen din!!!!! :)<33

  20. Det jeg faktisk er mest imponert over er at du har såpass disiplin at du trener såpass ofte pluss at du ofte står tidlig opp for å få trent før dine daglige gjøremål:-) Utrolig bra! 🙂

  21. Ser ut som en super treningsplan! Du er så flink! Takk for masse motivasjon og tips for trening gjennom bloggen din. Det har virkelig motivert meg, og jeg har fått en treningsglede jeg aldri har fått før nå! 🙂 Ha en fin uke!

    1. Fotballfrue

      Herlig å høre 😀 Håper dagen blir super 🙂

      Klem 🙂

  22. God ettermiddag:)
    Ville bare fortelle deg noe som betyr masse for meg. Jeg har lest bloggen din fra det 4. innlegget du postet en gang i 2009. I løpet av disse årene har du provosert meg, du har irritert meg, du har rørt meg, du har fått meg til å smile, du har fått meg til å lei, du har fått meg til å tenke over viktige emner som du har tatt opp, og kanskje det viktigste av alt: du har insipirert meg til å komme i form. 😀 I 2009 klarte jeg nesten ikke løpe i mer enn noen minutter før jeg måtte ha en pause, og jeg holdt ikke ut spesielt lenge. Jeg var i dårlig form og ikke spesielt fornøyd med meg selv. I dag løper jeg 5-6 kilometer uten stopp etterfulgt av en tung styrkeøkt. 😀 Jeg har aldri vært overvektig, bare ikke komfortabel med min egen vekt. Nå har jeg gått litt ned og er superfornøyd. Kommer meg opp kl. 8 om morgenen selv om jeg har fri, har masse energi og gleder meg til treningen.

    Jeg vil bare takke deg:) for akkurat det har betydd utrolig masse for meg. 🙂

    1. Fotballfrue

      Marie! Så glad jeg blir for å lese dette! Jeg kjenner deg igjen på epostadressen, og vet at du har fulgt med lenge. Det betyr utrolig mye for meg, og jeg håper du er stolt av deg selv og det du har fått til 🙂 Det høres ut som du er veldig lykkelig, og de gjør meg glad 🙂

      Klemmer 🙂

  23. Hei Caroline,,,

    Jeg har kjempelyst på kjedet som heter «flower and pearls» men det er desverre utsolgt, så jeg lurte på om dere vil få fler, og evt når?

    Ønsker deg en flott uke :):)

    1. Fotballfrue

      Jeg skal sjekke med leverandør 🙂

      – C

  24. HildurD

    Hei Caroline! Jeg liker bloggen din veldig godt. Har et spørsmål vedrørende blogging som jeg hadde satt stor pris på om du kunne svare på: Kan man legge ned en blogg og fjerne den fra cyberspace, slik at man kan slette alt innhold hvis man skulle ønske det ved en senere anledning? Vurderer å begynne å blogge, og er nysgjerrig på om det er mulig å slette den esenere eller om den blir liggende ute tilgjengelig for alle i all evighet? 😉
    Lykke til med treningsplanen! 🙂

    1. Fotballfrue

      Det vil jeg tro er mulig 🙂

      Lykke til med å evnt. starte en blogg, det er veldig gøy 🙂

      – C

  25. Jeanette

    Hei Caroline! Jeg lurer veldig på hvor du får motivasjonen din fra når det kommer til trening? Jeg liker veldig godt å trene, men jeg har innimellom dager hvor jeg rett og slett ikke orker.. jeg føler meg energiløs og umotivert etter en lang dag på jobb! Har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å få rumpa mi bort på sats selv om jeg egentlig ikke gidder?

    Du er fantastisk flink!
    XOXO

    1. Fotballfrue

      Det er jo viktig å lytte til kroppen, så om du ikke orker, så er det kanskje en grunn til hvorfor 🙂 At du ikke gidder er en annen ting. Hmmm. Hjelper det ikke å tenke på følelsen du har etter endt økt? Det kjennes jo helt fantastisk 😀 Evnt. om du har tid til å trene før jobb? De fleste senter åpner tidlig, men du kan jo også trene ute fremover 🙂 Trener du på morgenen, har du jo masse fritid etter jobb, og da kan du slappe av på rumpa med dne beste samvittighet 😉

      Klem 🙂

      1. Jeanette

        Ja, du sier noe der.. det handler vel i stor grad om å komme seg i seng i rimelig tid på kvelden slik at man har overskudd og kommer seg opp om morgenen 🙂 Jeg skal prøve å være flink fremover, nå blir jo dagene lysere og lysere, så det i seg selv er motivasjon!

        Ha en fin dag 🙂

  26. Jeg er altid imponeret over din trænings ugeplan, det er vild fedt du kan løbe så langt, det holder modet oppe ved mig :O)
    Jeg er helt stoppet med at lytte til musik, efter at jeg er begyndt at træne sammen med kæresten. Men en god sang kan nu give en masser af ekstra energi :O)

    <3
    Pia Sabine

  27. Gratulerer så mye med boken og alt Caroline, gleder meg til den er i butikkhyllene 🙂

    Du er min absolutte største inspirasjonskilde når det gjelder trening og helse. Du har vist flere gode øvelser her på bloggen din (utrolig effektive). Det hadde vært veldig kjekt om du hadde vist noen øvelser for ryggen en gang! Synes det er litt vanskelig å finne gode øvelser for ryggen..

    Ha en fin uke 🙂

    1. Fotballfrue

      Det kan jeg helt sikkert gjøre, kan jo høre med min PT ang. det 🙂

      Klem 🙂

  28. Hei Caroline!

    Hvordan lager du sånne ukeoppsett, på macen? I så fall hvordan og hvor?

    Du er så flott! Gleder meg til boken din 🙂

    1. Fotballfrue

      I photoshop 🙂

      Tusen takk, fine!

      Klem!

  29. Michelle

    Synes det er utrolig at du løper så langt og så ofte! Blir du ikke fort lei? Løper du de samme intervallene hver gang? Jeg får vondt i beina om jeg løper mye. Får ikke du? Hehe! Uansett, så du er veldig flink! 🙂

    1. Fotballfrue

      Takk 🙂 Nei, det er derfor jeg gjør styrketrening, for å forebygge skader 🙂 Har ikke vært skadet på over ett år (bankibordet) 😀 Jeg løper både langkjøring og intervaller. Jeg blir ikke lei, da hadde jeg aldri i verden orket :p Det er viktig å finne noe som passer akkurat deg 🙂

      – C

  30. Superfruen over alle superfruer!! Ha en fantastisk fin uke spreking 🙂

    1. Fotballfrue

      Haha, du er skjønn!

      Klem 🙂

  31. Marianne

    Takk for treningsinspirasjon, er nybakt mamma nemlig. Så litt hardt å komme igang igjen, selvom jeg var drev med trening i svangerskapet. Har du noen gode armøvelser man kan gjøre hjemme, uten vekter? 🙂

    Ha en fin dag, solstråle 🙂 Klem

    1. Fotballfrue

      Gratulerer så mye 😀

      JA, her er et tips: Fyll en stor flaske med vann og bruk den som vekt 😀

      Klem 🙂

      1. Eller bruk babyen som vekt:) Det har jeg prøvd nettopp og det funket bra:) Blir ihvertfall litt tyngre enn en flaske med vann. Sjekk bloggen til Catrine for trening med baby:) http://cathrineslilleboble.blogg.no/1328254262_03feb2012.html

  32. Hei! Ser du skriver at du ikke har vært skadet på et år (fantastisk, så klart:-)), betyr det at du ikke kjenner noenting i knærne nå? Jeg elsker å løpe, og gjør litt styrketrening i tillegg, men det er alltid noe som murrer litt i knærne. Utrolig irriterende. Så jeg bare lurte på om dette er vanlig, eller om man bør gjøre noe med det, evt kutte ned på løpingen (iiik). Jeg vet jo at ellipsemaskin/sykling/svømming er mindre belastende på leddene, men synes dette er så kjedelig å holde på med (og svømming er jo litt tiltak da, siden man må finne basseng og alt det der) og da blir det jo som du sier vanskelig å motivere seg til å gjøre det. Gjør du noen spesielle styrke-/balanseøvelser for å unngå kneskader nå?

    Takk for treningsmotivasjon og generell inspirasjon forresten:-)

    1. Fotballfrue

      Jeg er ikke stor fan av noen, men dersom jeg skulle velge – absolutt den siste 🙂

      – C

  33. Du,som oftest når du sier løping,er det ikke jogging?Bare at du har noen intervaller?
    Lurer veldig på dette 🙂
    Ha en fin dag videre,kos deg 😀 <3<3

    -M

  34. hej hej,

    i coincidentally found your blog and i love it really much! although i don’t understand much because i’m german (there are some equal words, that’s really funny), it’s great for me to read all your entries. you look absolutely stunning and gorgeous! i also like your style, it’s just perfect, classy and yet individual.

    i would like to know if you have a daily diet (and workout) plan or how you eat. you give many food tipps and great reciepes but how do you maintain your stunning figure while eating all this stuff? i’ve been suffering from anorexia for 9 years now (i’m 23 years old) and i’m now in recovery, but i still am scared of food, because i am scared to gain weight and become fat. but you look stunning and you eat really much, so do you have any tipps and suggestions? do you have a meal plan or are there some meals you like to have on a regular basis? you are like a role-model to me, you show me that you really can eat and be skinny, thin, and healthy at the same time, if you have a great eating plan, and this inspirates me a lot! so, thank you so much for your blog and all your inspiration! it really motivates me to keep going!

    nina

    1. Fotballfrue

      Hi!

      You can use google translate; http://translate.google.com/

      Just type in my web page adress, and it will translate it for you 🙂

      I have one rule of thumb, I eat three meals a day, and I eat until I’m full. I stay away from most carohydrates (only 5-15 percent a day), but instead I eat a lot of natural fat (60 percent +), and a lot of vegetables.

      – C

  35. Andrea Theodora Drivdal

    Waow!!

    Du jeg har lenge nå trent bare kondis. Men jeg har lyst til å trene mage også, og helt siden du startet å blogge har dine trenings planen inneholdt mage øvelser. Right?

    Kan du fortelle meg eller i et innlegg hvilke du bruker og hvordan vi gjør dem?

    Ha en flott uke videre!!

  36. Bare et tips til deg: ta styrken FØR løpingen! Kroppen er alt for sliten etter all løpingen til å kunne få noe effekt av styrketreningen!

    1. Ja jøss, ser at Carolines styrketrening ikke har gitt noen effekt…….. 😛 (Det var ironi for de som ikke forstod det! 🙂 )

    2. Jøss, hæ? Dette har jeg aldri hørt før. Jeg trener tre ganger i uka. Løper 5 km først, så 30 min styrke etterpå. Har meget god effekt av styrketreningen min jeg!

  37. Else Marte

    oh dear god!! du er gal, men jeg kan ikke si annet enn at det er sykt bra! unner deg gleden du tilsynelatende får av å løpe langt! lengste jeg har løpt er 7 km, og jeg er MEGASTOLT! Keep up the good work! Med veldig flinke mennesker å se opp til, er det lettere å gi seg selv høyere mål!

  38. Ble så glad da jeg så dette innlegget i dag tidlig, men tror ikke det fungerer å kommentere fra mobilen, så jeg måtte vente 🙂

    Alltid greit å ha en slags plan på de tingene man vil få prioritert. Hvis du rekker å trene før du drar på fredag, blir jeg imponert! Derimot ikke overrasket. 😉 Ha en fin treningsuke!

  39. Jorunn M

    Hei! Nå som du har flyttet til Siljan og du bruker lengre tid på komme deg på treningssenter; hvorfor trener du ikke ute? Du løper jo stort sett hver økt, hadde det ikke vært deiligere å få frisk luft på kjøpet?? Finnes jo mange bra styrkeøvelser man kan gjøre i hjemmet også istedenfor på apparater. Den tiden du bruker på å kjøre til og fra trening er jo faktisk en god joggeøkt??? Sparer tid og sparer penger;)

    1. Fotballfrue

      Jeg trener ute fra april / mai. Liker å se litt folk også, så jeg trives på ELIXIA 🙂

      – C

  40. Christine

    Har savnet treningsoversikten:)

    Hva slags program bruker du for å lage den?
    Skulle så gjerne ha spritet opp treningsdagboka litt. Har i det minste fått en mintgrønn tabell inn. hehe
    Likte de hjertene du hadde før og.

    Lykke til med pt i morgen!

    Gleder meg til å høre hvordan det går=)

  41. Johanna

    Dette gir meg motivasjon! Fortsett med dette 😀
    Du har en fantastisk blogg!

  42. Miriam Goa (@goa95)

    Hallo!

    Med tanke på at du trener så ofte, da må du jo dusje like ofte og derfor lurer jeg på om du bruker sjampo og balsam hver gang eller hva gjør du? Håret ditt ser så friskt og flott ut!

    1. Fotballfrue

      Sjampo og balsam hver gang, ja 🙂

      Takk 🙂

      – C

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *