Tips til kveldskosen

Etter to episoder med Gossip Girl var jeg plutselig alene igjen, og nå venter jeg bare på at mannen skal komme hjem. Han har vært på sen trening, så jeg og Hugo tenkte å lage noe godt vi kan spise til kveldens opptak av 71 ° Nord. Ronaldo er nemlig på bortebesøk i noen dager.

I kveld blir det matyoghurt, cottage cheese og fun light med bringebærsmak. Det er SÅ godt! Jeg spiser faktisk et halv beger av hver selv, så til to personer må du minst ha en boks av hver, kanskje to.

Bland begge deler godt sammen, og smak til med saft. Rør skikkelig, da blir smaken best.

Mmmmmm!

Tusen takk for så mange kommentarer på forrige innlegg. Det var aldri meningen å klage på få kommentarer, jeg tenkte bare at siden responsen var dårligere enn snittet, var ikke slike innlegg noe som var så populært. Men det viste seg visst å være feil. Dere er herlige!

123 kommentarer

  1. Hei! 🙂
    Det så deilig ut, har du prøvd med andre funsmaker? Er bringebær favoritten? 🙂

    For en stund siden skrev du et innlegg om Jeffrey Campbell vs. Nelly sko, og du sa at du har kjøpt JC tidligere. Kunne vi ikke fått sett de? 😀

  2. Oh, dette har jeg hatt lyst til å prøve lenge! Er det sunt? 🙂 Nå mener jeg sunnere enn melkesjokolade f.eks.

    1. Selvfølgelig er det sunnere enn melkesjokolade, den er jo proppfull av sukker! Her er det lite karbohydrater.

  3. Har du prøvd Yoghurt Naturell med opphakkede valnøtter og fun saft (granateple)? Så sinnsykt godt! 😉

  4. Hvilket pudder bruker du?:-) du har så pen hud!

  5. Hei Caroline 🙂
    D er ikke uten grunn at du ligger på bloggtoppen i Norge skjønner du 😀
    Du skriver fantastisk godt og variert, du treffer mange interessegrupper og ikke minst aldersgrupper! Jeg blir glad og inspirert når jeg daglig (kanskje flere ganger om dagen til og med) besøker deg på bloggen din! Du har lært meg masse (på tross av at jeg … (får håpe jeg ødelegger noe «image-greier» for deg nå 😉 … men jeg er faktisk dobbelt så gammel som deg 😮 😉 …) For meg er du er en inspirasjonskilde uten sidestykke på daglig basis. Det viktigste er at du inspirerer meg til å leve i nuet og verdsette hvert øyeblikk – det er du fantastisk flink til å formidle i innleggene dine. Jeg har til og med blitt flinkere til å trene regelmessig på grunn av deg! En annen ting jeg liker veldig godt med deg er at du forsvarer deg og lar deg ikke kue (noe somme prøver på i kommentarfeltene dine innimellom), du står ikke med «lua i hånda» og lar deg rive ned, men argumenterer på en saklig måte!
    Ellers er det masse positivt jeg kunne sagt om bloggen din, du gir din flid, perfeksjonisme og masse arbeid i hvert blogginnlegg 🙂 Setter VELDIG stor pris på det og din personlighet. Jeg legger av og til inn en kommentar, men prøver å ikke gjøre det for ofte – for jeg har tenkt som så og vært redd for at det blir for mange som legger inn kommentarer jeg, slik at det blir veldig mye å lese gjennom og kommentere for deg. Ha ha ha, slik er jeg skrudd sammen 😉
    Ok, ville bare gi litt feedback og håper du fortsetter bloggen med varierte tema 🙂
    TUSEN TAKK for at du er DU 🙂

  6. Oline Rørstad Bredeli

    Ligner litt på riskrem 😀

    Elsker at du svarer på kommentarene, da gjør du deg litt mer personelig. Keep up the good work! <3

  7. Jeg har en litt lignende kveldskos-favoritt:
    Blander cottage cheese og mager vaniljekesam. Dette topper jeg med usukra blåbærsyltetøy. SMaker som riskrem! 😉

  8. Jeg leser bloggen din hver dag, men kommenterer aldri, fordi jeg synes du lager fine utfyllende og underholdende innlegg! Glemmer rett og slett og kommentere altså 😉 Liker veldig godt innlegg om trening, kosthold og hverdagsliv, men veldig bra med noen moteinnlegg også! Du har veldig bra stil! Keep up the good work! Klem fra Andrea

  9. Hvor ser du på Gossip girl? 🙂 du vet det kom ny sesong i dag?

  10. Hei Caroline, holder du deg helt unna frukt? Hva kan man bruke som erstatter? 🙂

    1. Fotballfrue

      Jeg spiser frukt av og til, erstatter det med masse grønnsaker og bær 🙂

      – C

  11. Nam! Lagde det etter lunsj og det var supert!
    Blandet i litt friske jordbær også 🙂 Det var veldig godt. Sikkert perfekt med alle typer bær og nøtter 🙂 Godt kveldskosalternativ både for de med og uten LCHF 🙂

  12. Hei

    Du har mange fine oppskrifter, men jeg har med sorg merket meg at du nesten alltid bruker nøtter i oppskriftene dine. For en med nøtteallergi som prøver å leve så lavkarbo som mulig (og som heller ikke er særlig oppfinnsom på alternative løsninger) blir det med at jeg bare kikker på oppskriftene dine – og aldri prøver det selv.

    Utfordring til deg: En oppskrift uten nøtter?

    På toppen av det hele kan jeg heller ikke få i meg aspartam, men DENNE oppskriften kan man jo helt fint bruke en saft med sukker i (uten at det går helt til h***), så den skal jeg jammen prøve 🙂

    Stå på, for øvrig!

  13. Jeg leste kommentarene dine på siste innlegg, og da måtte jeg lese hele innlegget en gang til. Jeg satt nemlig ikke igjen med den følelsen av at du hadde klaget på antall kommentarer, men at du bare viste til at du hadde fått litt færre kommentarer på innlegget og at du derfor lurte på om den typen innlegg var noe vi ikke satte så veldig pris på. Jeg mener bare at det må da være lov for deg å stille slike spørsmål slik at du kan forbedre bloggen din etter våre ønsker. Hvordan skal du vite hva vi liker og ikke liker om du ikke spør? For som mange har påpekt så er det faktisk ikke alltid at få kommentarer betyr at vi ikke liker det, det er bare noen ganger vi rett og slett er dårlig på å kommentere. Så for at du skal få en blogg som dekker det vi vil ha, så synes jeg det er helt ok at du viser til tidligere innlegg og antall kommentarer.

    Stå på videre med bloggen din <3 Jeg setter virkelig pris på å komme hjem fra jobb og kunne sette meg ned og lese de innleggene du har skrevet i løpet av dagen 🙂 Så takk for herlig inspirasjon <3

  14. Susanne

    Nam!!

  15. Spiser dette just nu- det smaker jo som riskrem på julaften, jo!!! Fantastisk! 😀

  16. Christina

    Hve med eple, kanel og cottage cheese? ;D det er også veldig godt!

  17. NAM!! Dette var skikkelig godt! Du må gjerne komme med flere slike oppskrifter, synes det er så inspirerende 🙂

  18. Prøvde fiskegrategnen din (torsk, kremost, grønnsaker, c.f og ost) til middag i dag, og den var utrolig god! Fallt i smak hos både mann (som ikke liker torsk) og datter (2 år og liker ingenting om dagen)! Mer oppskrifter, takk!! 🙂

    1. Fotballfrue

      Hurra 😀

      – C

  19. det så kjempegodt ut ! dette her skal jeg prøve 😀 har blitt så fornøyd med resultatet på de andre tingene jeg har prøvd som du har lagt ut, så dette skal bli spennende 🙂

  20. Veronika

    Hei Caroline! 🙂

    Så litt spesielt ut, men muligens godt! Kanskje jeg skal prøve en gang 😉

    Bare lurte på en ting:

    Hva mener du om pepsi max og slik brus? For det er ikke noe karbohydrater i den? Men er det mye annet forskjellig som ikke er så bra kanskje? Vet ikke om du vet noe om det?

    Klem fra Veronika 🙂

  21. Hei =) Digger bloggen din, spessielt oppskriftene du legger ut !! =) Men hvor for ikke skrive noe om stekt ost ;)? er jo noe av det beste man får som neste inegn karbo 😉 Digger det.. sitter å spiser det akkurat nå foresten 😉

  22. Jeg prøvde å lage dette idag, det var supergodt!
    Du er forresten er dyktig blogger og utrolig nydelig 🙂 er innom bloggen hver dag!

  23. Benedicte

    tusen takk for raske svar caroline! 🙂
    du er en super dame!!!
    klem

  24. Caroline

    Hei!

    Jeg prøver stadig vekk mange av oppskriftene dine og spiser selv lchf. Jeg lurte på om du har noen tips til «feriemat». Jeg syns det kan være vanskelig å finne på ting man kan spise som snacks på stranda osv., når man er på ferie og ikke alt er like tilgjengelig som hjemme. Ellers ,må jeg si tusen takk for alle de supre tipsene og motivasjonen jeg får gjennom bloggen din.

    Caroline

  25. Elisaebeth S.

    Hei!
    Tusen takk for masse fine oppskrifter!
    Har du regnet ut karber på denne?
    Er så godt å finne noe annet deilig å spise! jeg har MANGE kilo foran meg.
    På mandag hadde jeg gått ned 6,4 kilo på 6 uker. så jeg er veldig stolt av
    meg selv. Jeg har tross alt over 40 kilo overvekt. Hamburgerbrøda og dressing din
    var altså så KNALLGOD! og med min hjemmelaga hamburger, ble det er utrolig godt resultat!
    Har allerede delt oppskriften til mange allerede(og linket til din side på brød og dressing), da jeg
    la ut bilde av hamburgeren jeg hadde laget på facebook. Jeg elsker denne kosten, er virkelig
    bra for meg med lavt inntak av Karbohydrater! Målet mitt er å gå ned for å orke å være aktiv med
    den lille tulla mi på 1 år, og ikke minst være et godt forbilde! Takk for fin blogg! klem

  26. Hei Caroline,

    Jeg leste denne artikkelen om lavkarbo i adressa i dag.. http://www.adressa.no/sport/article1705130.ece Jeg skjønner at en lavkarbo livsstil oppleves forskjellig fra person til person, også i toppidretten. Men jeg lurer på hvilke fordeler/ulemper L.K har opplevd etter at han startet på lavkarbo, og om disse f.eks er forenelig/ uforenelig med det som står gjengitt i denne artikkelen?

    Klem-på du! 😀

    1. Lars-Kristian

      Hei!

      Den artikkelen er jo ikke så veldig informativ. At Olympiatoppen går ut å advarer mot lavkarbo kommer ikke som noen overraskelse, hadde de sagt noe annet, hadde de gått i mot de fleste av sine sponsorer. Det står heller ikke noe om hvor strikt LCHF denne friidrettsutøveren spiste, fettinntak osv. Derfor blir det vanskelig å kommentere den.

      For min del kan jeg legge til at jeg opplever et høyere energinivå gjennom hele dagen, jeg blir sjeldent slapp på ettermiddagene, i tillegg restituerer jeg mye raskere 🙂

      I hverdagen ligger jeg på ca 50 – 100 gram karbo i løpet av en dag, mens på kampdag dobler jeg det ca 🙂

      1. Takk for utfyllende svar! Synes at de fleste lavkarboartiklene (som media publiserer) er lite informative igrunn jeg da.. Best å forholde seg til vitenskapelige artikler, herunder forskningsartikler. For de lærde strides jo om dette 🙂 Men jeg fikk svar på det jeg lurte på egentlig; fordi man kan fint ha LCHF som en livsstil, selv om man bedriver toppidrett da skjønner jeg. De fleste hevder at man MÅ innta karbohydrater for å komme opp i maks intensitet. Men jeg ser jo at du også dobler energiinntaket ditt før kampdag. Jeg har et siste spørsmål til deg L.K: Er det noen idretter som krever så mye intensitet at det ikke er forenelig med et lavkarbo-kosthold, eller mener du at dette er noe som kan gagne alle?

      2. Lars-Kristian

        Føler du ordlegger deg litt feil, selv om jeg forstår hva du mener, men det misforstås så ofte at jeg bare poengterer det. Alle mennesker trenger karbohydrater, da ikke karbohydratene i seg selv, men næringsstoffene som kun fås via matvarer som inneholder karbohydrater. Har du et kosthold uten karbohydrater, utelukker du blant annet grønnsaker, som er utrolig viktig 🙂 Jeg vet det ikke var det du mente når du skriver, «må innta karbohydrater», men jeg bare presiserer det for andre som leser kommentarfeltet.

        Jeg mener alle type idretter er forenlig med LCHF, men om prestasjonene hadde blitt bedre, er en annen sak 🙂

        Jeg banner sikkert i kirka, men jeg er sikker på at Marit Bjørgen hadde økt prestasjonsevnen sin hadde hun beveget seg i retning LCHF 😉 Færre sykdomsdager, bedre restitusjon, og energireserver som karbo ikke kan måle seg med.

      3. Takk Lars Kristian for at du tok deg tid til å svare meg!:) Og ja, jeg ordla meg litt feil.. Har ikke såååå god innsikt i dette kostholdet (enda) men jeg lærer stadig vekk:) Det jeg lurte på var egentlig om det er noe forskning som har bevist at LCHF er prestasjonsfremmende/hemmende innenfor idretter som stiller krav til svært høy intensitet…(?)

      4. Lars-Kristian

        Nei, det gjør det nok ikke. Hvis du er veldig interessert i dette emnet, anbefaler jeg boken «Istället för doping», av Frank Nilsson. Den er meget interessant, han sammenligner blant annet LCHF med bruken av doping (I positiv forstand vel og merke).

        Det kommer også en norsk versjon av Bjørn Ferrys bok, «Ferryfood», i løpet av høsten/vinteren. I den vil Kenn Halstensen (kostholdsekspert i Odd og Strømsgodset), bidra med en mer dypere analyse av kostholdets virkning på kroppen i forbindelse med trening.

      5. Tusen takk for tips og innspill! Jeg vet at flere av kollegene på jobb driver og forsker på dette feltet nå, og selv om jeg ikke helt er 100% inneforstått med hva det går ut på, så er det utrolig dagsaktuelt og spennende- og veldig «in» i tiden. Og jeg må si at jeg blir mer og mer opptatt av det selv også. Synes det er flott å høre om dine opplevelser/formeninger rundt dette. Igjen: Takk for at du tok deg tid til å svare meg. 🙂

  27. Stod og spekulerte kraftig på hva jeg skulle spise til frokost idag, og så kom jeg på denne.
    Brukte kun cottage cheese og hadde i iltt hakkede nøtter og mandler i tillegg til saft. MMmmmm!

  28. Laila og Nora fra Yven

    Hei, Caroline;-)

    Vi syns du har en kjempeflott blogg og mange fine oppskrifter. Prøvde oppskriften som du har laget på boller, og vi syntes de smakte helt himmelsk! Vi gleder oss til kokoeboken din kommer og håper den er her snart 😀

    Klemz fra oss på Yven

    1. Fotballfrue

      Herlig!

      Klem 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *