Trening i ferien?

For min del går det overraskende bra å tilpasse meg, men det er kanskje ikke så rart med tanke på at jeg egentlig ikke har hatt ferie? I helgen var jeg flink til å løpe ute, var på en del turer med mamma i skogen. Ikke verst å ha en mor som henger seg på treningsvanene mine? I LIKE! I dag ble det litt fartslek på mølle igjen for min del, akkurat passe til at jeg ikke kjenner noe i kneet. Deretter har jeg vært på bursdagsgavejakt til mannen som blir GAMMEL i morgen. Har også handlet inn ingredienser så jeg kan bake en bursdagskake, men det er hemmelig. . helt til han eventuelt leser dette. Håper du blir glad, elskling!

Tok styrkeøvelsene hjemme i dag:

Nå kommer jeg endelig heeelt ned i spagaten, rakk bare ikke før kameraet utløste seg. .

Været orker jeg ikke engang å snakke om. Fikk i det minste snappet i oss to dager med sol. Håper på bedre vær neste uke, da har vi endelig ferie 😀 Planen er i boks, det blir Ålesund for å besøke familien, og deretter en kjøretur for overnatting på et hotell i Geirangerfjorden eller på Union Øye. Så bærer det avgårde til Farris Bad i to dager. Varmere strøk rekker vi ikke, men dette blir jo minst like bra. Krysser alt jeg har av kroppsdeler og håper på sol disse seks dagene. Litt usikker på hvordan det kommer til å bli med trening underveis, men jeg er i tenkeboksen. Håper å finne noe utstyr jeg kan ta med, dessuten har jeg planer om å dra med meg Lars-Kristian rundt omkring i fjellene. Her skal det mosjoneres på ekte nordmanns vis!

Oppdaterer dere på akkurat den fronten etterhvert!

116 kommentarer

  1. Hei Caroline!!
    Du er så utrolig nydelig!
    Eg leser bloggen din hver dag, og du inspirerer meg til å hoppe utav stolen 😀

    Takk for at du deler litt av hverdagene dine med oss 😀 <3

  2. Gled deg til Farrisbad, det er herlig! Men pass opp for alle nudistene i badstuene, haha 😛

    1. Fotballfrue

      er det sant?? haha 😀

      – C

  3. Hei Caroline:)
    Lurte på, har du tenkt tanken på å jobbe som personlig trener noen gang?
    Så har jeg spurt før, men spør igjen, lurte bare på hva slags smak bryllupskaken deres har, den så utrolig god ut:)

  4. Åh, du gjør at jeg får lyst til å ta meg en treningstur! Takk, takk, takk!

  5. Det her høres kanksje litt dumt ut, men det er et virkelig problem for meg, siden jeg ikke er i syden så ofte..

    Hvordan er det du egentlig leser når du ligger på stranda? Hvordan holder du boka for ikke å få skille og ikke bli sliten?

    1. Fotballfrue

      Hehe, jeg hører på musikk når jeg soler fronten, og leser når jeg soler ryggen 😉 Har boka i sanden foran solsengen, bare 🙂

      – C

      1. Tusen takk for bra svar på et litt dumt spørsmål 😀

  6. Heihei 🙂
    Tenkte bare jeg skulle gi deg et lite tips til trening mens du er i Ålesund. Jeg er selv født og oppvokst i «Ålebyen» og om sommeren er joggetur på Akslafjellet en stor favoritt! Start ved Fagerlihallen og løp til baksiden av fjellet, følg deretter «Borgernes veg» et stykke, før du «tar av» fra hovedstien og følger en mindre en oppover fjellet (denne er ganske bratt). Du ender opp på Akla stadion og kan dermed løpe videre langs de flotte løypene rundt om på fjellet. Men husk for all del myggspray om du løper der på kveldstid!
    Lykke til, og kos dere på ferie 🙂

  7. Hei Caroline! 🙂

    Jeg trener 5-6 ganger i uken men jeg har hatt veldig ubehag av bakside av leggen i noen dager. Jeg har fortsatt å trene siden jeg for jeg trodde kanskje det var gangsperre og trodde det ble til å gå over, men jeg tror jeg har forstrekt muskelen min. Når jeg løper på tredjemøllen så er det veldig ubehagelig men etter hvert når jeg har løpt å blitt varm så går det bedre men når jeg går av tredjemølla eller går i nedover bakke så er det veldig ubehagelig og det er ømt å trå på den.

    Burde jeg ha en hviledag for leggen slik at den får ro eller kan jeg fortsette å trene som jeg pleier?Hvis jeg fortsetter å springe må tredjemølla og ikke roer ned tar det ikke lengre tid for at jeg blir bedre i leggen?

    Håper på svar! Ha en fin kveld! 🙂

  8. Ragnhild

    Helt enig med deg.. Jeg er også tynn og slank, trener og spiser sunt. Jeg gjør dette for å føle meg frisk og sunn både mentalt og fysisk. Jeg er i tillegg ikke så veldig høy, litt over 1,60. Har fått negative kommentarer på at jeg er tynn og lita av andre damer på jobben, noe jeg ikke synes er hyggelig i det hele tatt. De har i tillegg en del kilo til overs.. Det er SÅ fristende å komme med kommentarer tilbake, men å kommentere at andre er overvektige, er jo moralsk uakseptabelt. Heldigvis er jeg fornøyd med kroppen min, og tar det som en slags form for hersketeknikk/sjalusi..:) men ingen kan se på et menneske hvorvidt han eller hun er fornøyd eller ikke med kroppen sin, og hvorvidt det er et sårbart punkt eller ikke.. Tykk eller tynn, høy eller lav..:)

  9. Hvis jeg var deg, ville jeg invistert i en slynge. Det er kjempe genialt, og kan brukes under trapper, i trær og lignende 🙂

  10. Så artig! Kos deg masse! Jeg bor jo i Larvik, og du skal tydeligvis til Farris Bad – kommer du til å være andre steder i Larvik da, eller holder dere dere inne på Farris? Tenkte at det er kjøpesenter (Nordbyen) og Larvik by, hvis dere skulle vært ute, feks på shopping. Hadde vært veldig artig å sett deg, hihi 🙂

    1. Og hvilke dager drar dere til Farris? 😀

  11. haha! det er det glade vestland det er snakk om… det skjer ikke at du får 6 dager med sol!
    med mindre du er veldig flink til å krysse kroppsdeler 😉 he he

  12. Hei. eg er godt voksen jente som er innom bloggen din og leser av og til. Syns mye er intresant. trener sjølv 6-7 dager i uken. Varierer med sykkling og turer i fjellet/naturen når det er mulig. kan ikkje jogge på grunn av knær og rygg. (sterk revmatisme) Såg noen som syns du trente formye og trodde ein kunne verte for tynn av det. det er vel ikkje det som er vitsen med trening. Det er å få energi, muskler og styrke sjelett og muskler.
    såg du nett har hatt 1 års bryllupsdag tror eg det var. Vi har fiera 31 år som mann og kone i dag. Og vi er skikklige forelska enno. heldige, ja, men mye hardt arbeide.
    ha ein fin tur til sunnmøre. Anbefaler virkelig Union hotel på Øye.

  13. kristine

    Hvordan har du strukket ut for å komme ned i spagat? Noen spesielle øvelser eller teknikker du har brukt? Jeg vil selv veldig gjerne ned, men sliter med å være veldig stiv. Hadde vært flott med noen tips : D

  14. Hvordan har du egentlig strukket ut for å komme ned i spagat? Noen tips eller tirks? : D

  15. Hei Caroline!
    Så at du skulle til Farris bad i to dager. Jeg vil anbefale deg å ta turen innom Mrs Arouba på fritzøe brygge. Tror det er en butikk du vil like godt. jeg jobber der selv, og hadde vært kult om jeg jobbet den dagen du var her 🙂 Krysser fingrene!
    Stå på, var en sterk historie du fortalte.

  16. Mathilde

    Kan du gi forslag til fartslek? 🙂

  17. Hei ;D når du skal på farris bad vil jeg anbefale deg å ta turen innom en butikk på fritzøe brygge(som ligger rett ved siden av hotellet). Butikken heter Mrs Arouba, og jeg tror du vil elske den! Du vil kanskje ikke like alle klærne osv, men utrolig mye kult interiør. Og btw; selveste sjefen der er en stooooooor LSK tilhenger, og er selv fra lillestrøm. Hun hadde nok dødd om Lars Kristian ble med inn ;p
    Selv jobber jeg i butikken og syntes det hadde vært koselig om du kom innom mens jeg var der. Sannsynligheten for at det skjer er kanskje ikke så stor. Men ja, verdt et forsøk 🙂
    Stå på Caroline. Du er perfekt som du er.
    Stor klem fra Henriette.

  18. Åh, for et dilemma og velge hotell av de to fantastiske plassene! Men dersom du liker å gå på fjelltur anbefaler jeg virkelig et opphold på Øye og Slogen som mål 🙂 Husk at Slogenråsa (rett opp) sikkert ikke er det beste alternativet dersom du har plager med kneet. Kanskje best å gå fra Urke eller Stranda 🙂
    Lykke til uansett, oppholdet og ferien din blir nok fantastisk!

  19. Heihei! 🙂 Du kunne vell ikke kommet med forslag eller vise øvelser som er brae for rumpa/ baksiden av låret? Tenkte jeg skulle begynne med noen styrkeøvelser som strammer opp, men usikker på hvilken øvelser som hjelper.. Og, hvor ofte tror du jeg må trene for å få fortest resultat? 🙂
    Jeg trener allerede Zumba, noe som er gøy og morsomt!

  20. Kan du lage et innlegg med øvelser for å komme ned i spagaten, som du har brukt?
    Har det som mål nå i sommer, så kunne trengt litt tips.

    Du er fantasisk, og et supert forbilde for mange Caroline!!

  21. Så myk du er! kjempebra! Men det er livsfarlig for knærna dine å sitte med innover turnout på den måten. Et tips er å prøve å vri kneet ditt slik at det peker oppover og ikke fremover når du sitter i denne spagaten. På den måten får du også tøyd bedre på innsidemuskulaturen:)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *