Hjemmetrening

Etter at jeg fikk diagnosene løperkne og slimposebetennlse, har løpeaktivitetene mine minsket betraktelig. Likevel har jeg holdt motet oppe, og fortsatt med treningen ved siden av øvelsene jeg har fått av fysio, og nå begynner det endelig å se lysere ut for meg. Thank God! Passer mer eller midre perfekt, ettersom det er så utrolig deilig vær om dagen. Jeg mener, hvem har vel ikke lyst til å trene ute i dette været?

Etter at jeg lastet ned Nike+ GPS og tegnet min egen FreeZone (som dere kan hjelpe meg å løpe for å bli med meg på bootcamp) har jeg blitt veldig flink til å jogge ute. Jeg veklser riktignok mellom å jogge og å gå, i og med at jeg må ta det rolig og tenke på kneet. Men litt er bedre enn ingenting, eller hva? Etter noen runder rundt Sognsvann, er ingenting kjedeligere enn å labbe gjennom dørene til et dunkelt treningssenter, derfor ble jeg kjempeglad da jeg oppdagete disse overraskelsene i postkassen min.

Fra Buyhelse, stepkasse her // ball herfra , kun 259,-

Nja, det var riktignok en hentelapp i postkassen, men disse ventet på meg på postkontoret. 2 flotte muligheter til hjemmetrening. Sammen med rokkeringen min trenger jeg ikke mer, nesten så jeg lurer på å fryse SATS-abonnementet mitt. Hmm. .

Treningsballen er 75 cm. i diameter og det hører faktisk med en DVD med forskjellige øvelser du kan gjøre. Stepkassen kan du justere i 3 høyder. Det finnes mange gode videoer på youtube for eksempel, som du kan bruke kassen til.

Mine topp 4 øvelser med disse

1. sit-ups på ballen (beina skal ha 90 grader)

Tar så mange repetisjoner av denne øvelsen som jeg orker, pleier å ha litt overskudd til rockeringen også.

2. Stram opp rumpa

Ligg rett på ballen med beina ut bak deg. Ha hoftebreddes avstand mellom dem, og før beina ned til bakken og opp igjen. Se for eksempel denne videoen for flere detaljer.

Denne tar jeg 20 x 3

3. Liggende lårcurl

Ligg med begge beina på ballen og løft bekkenet. Ha armene ned langs siden.

Stram lårets baksidemuskulatur, og trekk ballen mot deg.

Denne tar jeg 12 x 3.

4. Hopp på stepkasse (viktig å lande dypt)

Hopper ca. 10 x 2.

Tata!

Her er min plan for denne uken

Skal ikke skryte på meg og følge dette til punkt og prikke, jeg har allerede tatt fredagen i dag i stedet. Men en viss oversikt er alltid gøy å lage likevel.

God trening 😀

Deler av innlegget er reklame

124 kommentarer

  1. Du ser utrolig sunn og frisk ut! Jeg liker det! Inspirerende er du også!

    Tusen takk for at akkurat du blogger 🙂

    Hilsen fast leser 😉

  2. har du kun en sports-bh?

  3. Emilie K. G

    Du er så herlig, Caroline!:) og en utrolig inspirerende og motiverende person!
    Er innom her hver dag, dagen er ikke den samme uten 🙂
    Fortsett med alt du gjør Caroline, du lyser opp hverdagen!

    1. Fotballfrue

      Tuusen takk, søte deg 🙂

  4. Hei,

    Jeg bruker å ta den øvelse nummer tre, men har fått beskjed av fysio at jeg skal ha hendene i kryss over brystet, for da trener jeg støttemusklaturen på sidene på hoftene også. Har du ikke fått beskjed om dette? Når man har løpekne er det vel viktig å trene opp balansen og de små musklene som man ikke trener som ofte ellers? Uansett en veldig god øvelse, man kjenner det skikkelig etterpå! 🙂

    1. Fotballfrue

      Jeg har andre øvelser for hofte 🙂

      – C

  5. Hei solstråle!

    Blir du noen gang lei alle de negative kommentarene som til tider kommer på bloggen din? Jeg skal ærlig innrømme at når jeg først begynte å lese bloggen din var jeg noe skeptisk siden du har en mer bevisst livsstil enn hva vi staute nordmenn er vant til å se, men etter å ha fulgt deg nå en god stund må jeg innrømme at jeg har stor respekt for deg og det du får til, og synes at du er en stor inspirasjonskilde. Du er jo en «liten» solstråle:)
    Klem på deg!

    1. Fotballfrue

      Så koselig at du synes det 🙂 Det er aldri hyggelig å få negative kommentarer, men det er bare å heve seg over det, og heller fokusere på det positive 🙂

      Klem tilbake 🙂

  6. hei på deg =)

    du er en stor inspirasjon, jeg har selv begynt på lchf og er stor fornøyd, elsker oppskriftene du legger ut. spesielt ørret på grønnsakseng 😉 kom gjerne med flere middagsretter 😉
    ett lite spørsmål, jeg synst den lysestaken dere har på tvbordet var så kul. hvor har dere kjøpt den og hvor mye kostet den?

    hilsen fast leser 😉

  7. har du ikke t-skjorter eller ?!?!

  8. Isabelle

    Du er helt fantastisk ut! Jeg er russ nå, så det har blitt dårlig med trening siden 1.mai, men du har virkelig fått inn motivasjonen min til å starte å løpe etter 17.mai! Jeg H-A-T-E-R nemlig å løpe, og spinner helst og går på gruppetimer. Vil tvinge meg til å like det! 🙂

  9. Takk for et flott innlegg!
    Har akkurat kjøpt en treningsball, men manglet øvelser:)

  10. Mathilde

    Så flink du er til å holde treningsmotivasjoen oppe! Er i en periode hvor motivasjonen ikke er helt på topp, men blir alltid så innspirert når jeg er innom her (som vil si hver dag :P).

    Lykke til vidre!

  11. Cecilie

    Hmmm…her fikk jeg en del nye ideer til noen fine mage og rumpeøvelser 🙂 Ble så inspirert av all løpingen din så jeg økte med å jogge 1 mil 3 ganger i uka( jogger ellers 5-7 km 2-3 ganger i uka)…

    God bedring med kneet ditt <3

    PS: Til dere masete "du er for tynn" mennesker…ta dere en bolle og fokuser på deres egen kropp(!)

  12. Madeleine

    Hei! Først og fremst må jeg bare si at jeg elsker bloggen din og at man alltid kommer i godt humør av å klikke seg inn og se det store smilet om munnen din på alle bilder. Men, så lurte jeg bare på hvor du kjøpte rockeringen, jeg husker du kjøpte den, men ikke hvor 😉

  13. Hei caroline.

    Du, jeg lurer på hva er forskjellen på dette LCHF kostholdet du holder deg til, og Dr. Atkins diett/kosthold? Prinsippet er det samme, men det virker som Dr. Atinks kosthold er strengere med hvilke matvarer enn skal spise og antall gram karbohydrater som skal konsumeres. Hva tenker du om dette? Hvorfor har du ikke valgt å lese hans bøker f.eks?

    🙂

  14. melanie

    hi caroline !

    is it possible to translate your blog ?
    it´s only in noway language and very difficult to read, because the translator in internet not working well..

    you have really a gorgeous body, and i want to know more about your training.
    how much do you run / week ? wich trainig do you do for the but , the stomach an your feet ?

    best regards from austria!
    melanie

    1. Fotballfrue

      Use google translater 🙂

      – C

  15. […] körde jag lite armar på det, ett par enstaka armhävningar och en 3×15 vaddettanukallas (nr2). Efter detta slirade jag hem på cykeln. Nu MÅSTE jag ta tag i lite skoluppgifter om jag ska hinna […]

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *