Årets første Sognsvann x 3

Mine fiiine rosa sko og jakke

Å, dere! Jeg er så glad! Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en deilig løpegåtur i SOLA! Holdt på å renne bort mot slutten, og det kan jo bare bety én ting: SNART SOMMER. I det minste er vi på god vei. Nå gleder jeg meg sånn til 17.mai. Det er kanskje en av mine absolutte favorittdager i løpet av årets 365 dager, og i år har jeg jo også fått «konebeltet» til bunaden min. Hihi ♥

Ekstra stas var det forresten å få anerkjennelse av et eldre ektepar da jeg var i gang med runde nr. 3:

Eldre ektepar: Unge dame, hvor mange runder har du egentlig løpt nu?

Caroline: *rødme-og-sparke-i-grusen* Dette er vel nummer 3

Eldre ektepar: Ja, det var det vi tenkte! Du er jo aldeles superhuritg!

Så fikk jeg nesten latterkrampe, og humpet videre. Ordet superhurtig er kanskje ikke riktig i denne sammenhengen, med tanke på tiden jeg faktisk brukte på dette. Men i forhold til dem var jeg nok nettopp det 😀

Det ble forresten 1 mil, men tiden er ikke så nøye. .

Nå skal jeg unnagjøre litt Treasuresjobbing. Vi la nemlig ut nyheter på onsdag, og dere er ikke akkurat treige med å klikke hjem nye herligheter! Dere finner nyhetene her, de som liker oss på facebook får forresten alltid vite det siste først.

Ha en herlig torsdag! Viser dere resten av Købenskattene mine senere i dag ♥

90 kommentarer

  1. Susanne

    Du er så sprek og flink! Syns 1 mil er mye uansett jeg. Elsket forresten treningstøyet ditt!

  2. Karoline

    Da har jeg nettopp hadd en hærlig løpeøkt i kveldssola, LIVET!
    Jeg gleder meg sååå til å se den ene beige jakka du kjøpte i København, den så skikkeli rå ut! 😀

  3. Sprek det får man si!!! 😉 man får jo nesten lyst t å trene selv, iallefall med alle de kule treningsklærne. Anyways, mitt spmål er følgende. Vet at skoene er adidas, og de er dritkule. Mn hvilken modell er de? Jeg blir sinnsykt glad hvis du svarer meg. Da lover jeg og løpe en runde også;)

  4. Vil bare takke deg for at du har motivert meg til å begynne å trene igjen. Så tusen takk 🙂

  5. God kveld, Caroline. Vet du, jeg har også Løken-bunad – arvet etter min mormor (fra Eidsberg) og på dels med mine to søstre samt en niese. Den er så vakker i sin enkelhet og eleganse, synes jeg. Jeg visste ikke at det fantes et konebelte til den – burde ha anskaffet meg det etter tre års ekteskap -) Takk igjen for nyttig opplysning! Ha en fin kveld! Klem

  6. tar du bilde av deg selv i andre menneskers bilspeil? hmmm =)

    1. Fotballfrue

      Nei? Dette er vår bil. .

      – C

    2. trening

      litt faila, da…

  7. Får lyst til å trene når jeg leser innlegget ditt! (selv om det kanskje er litt sent?)
    ..jeg får vente til i morgen 🙂 du er utrolig flink til og trene, og det inspirerer!

  8. Ingrid Svendsen

    Herregud så flink du er 😀 Også liker jeg så godt når det blir mange hverdagsbilder/tilfeldige bilder sånn som det har blitt de siste dagene 😀

    ELSKER positiviteten din!!!!! <3

  9. Selv om jeg har flyttet fra Oslo og ikke savner byen i det hele tatt, fikk dette meg til å savne intervalltreningene rundt Sognsvann og løpeturene t/r Ullevålsseter. Nydelig område, og så tilgjengelig for byfolk. 🙂

    Ang. løperkne og knesmerter: Jeg hadde knesmerter i mange år, og kunne ikke løpe mer enn noen få kilometer før det ble så vondt at jeg ikke kunne støtte meg på foten. Leger og fysioterapeuter fant ikke ut hva som var galt med kneet, helt til jeg sammen med en venninne som er fysioterapeut kom frem til at dette måtte være langdistansekne (med noen avvik som hadde gjort at det var vanskelig å finne ut at det var akkurat det det var for fagfolket). I mellomtiden hadde jeg begynt å trene tung styrketrening (4-6 reps til failure), og da inkludert knebøy. Helt tilfeldig prøvde jeg meg på en løpetur igjen et par måneder etter at jeg hadde startet med tung styrke, og kneet var helt strålende! Jeg hadde riktignok fått hvilt det i mellomtiden, men det var helt nytt for meg å løpe uten å ha vondt.

    Nå er situasjonen slik at når jeg ikke trener knebøy en periode, får jeg vondt i kneet når jeg løper. Det skal ikke mer en et par-tre økter med knebøy til før det ordner seg. Mulig at det er noe nevrologisk inne i bildet også, men det ser ut til at det å være skikkelig sterk i beina vha. knebøy er det som gjør at jeg faktisk kan løpe langt igjen. Og at jeg trener tungt med få reps, så klart, det er jo det man blir skikkelig sterk av. Ok, lårene blir litt større (noe som ikke plager meg, jeg synes det er flott med muskuløse lår), men det er jammen meg verdt det når man igjen kan legge kilometerene bak seg i skogen uten å få vondt i kneet. 😀

    Det er jo ikke sikkert at dette er noe som funker for alle, men jeg tenkte jeg skulle tipse deg om det likevel. Jenter bør ikke være redde for å trene tungt når de trener styrke, det gjør så mye flott med kroppen!

  10. Kvar i Oslo ligg Sognsvann? Langt ifrå Majorstua? 😀

    1. Fotballfrue

      Det ligger ca 10 minutt med trikk fra Majorstuen 🙂

      – C

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *