Ukens leserspørsmål

Kan du legge ut treningsplanen din uke for uke slik du gjorde tidligere, og fortelle litt om rockeringen din?

Grunnen til at jeg ikke legger ut treningsplan uke for uke, er rett og slett fordi jeg tror det vil bli kjedelg i lengden. Tror ikke du også? Jeg er jo, som dere alle vet, løpefrelst, noe som fører til lite variasjon i treningen. Det jeg kan gjøre, er jo å legge ut  en treningsplan for eksempel hver tredje uke. Jeg varierer faktisk mellom intervaller, langkjøring, og hvor langt jeg løper fra gang til gang eller fra uke til uke, så det kan kanskje være ok å følge med på.  I tillegg hadde jeg planer om å. . hold deg fast. . trene til MARATON i JUNI, men nå har jeg jo fått løperkne og slimposebetennelse, så disse planene er satt på vent foreløpig. Nå er det snart to uker siden jeg var hos fysio og fikk diagnosen, og siden den gang har det bare gått en vei. Nedover. Jeg er ikke bedre, ennå jeg iser det ned, holder meg unna løping, gjør tøyeøvelser, og smører inn kneet med Zooooon tre ganger daglig. Det er forferdelig kjipt, uutholdelig og ikke minst, irriterende. Jeg savner løpingen mer enn noen annet, spesielt når det gir meg så mye. Det hadde en lettelse å bare løpe og løpe, og i hvert fall bli kvitt triste tanker for en times tid. .

Jeg får vel gi det noen uker til, så bestiller jeg MR. .

*krysserfingreneforatjegslipperdet*

Mens jeg venter på at kneet blir bedre, trener jeg alternativt. Grunnen til at jeg går, kommer av at jeg har fått beskjed om å holde meg unna løping, sykling, ellipsemaskinen, roing og det meste som belaster kneet. Svømming, styrke som ikke belaster kneet og rolig gange er det eneste jeg kan gjøre.

Her er planen for denne uka 

Rockeringen er en venn i nøden nå som kneet ikke er bra. Den skal blant annet:

  • styrke korsryggen
  • gi sterkere kjernemuskulatur
  • gi slankere midje, hofter, rumpe og lår
  • forbedre koordinering
  • brenne kalorier

Min er på 2 kilo, men ikke særlig tung å holde oppe. Den er knudrete på innsiden, men dette er ikke noe som gjør vondt. Noen sier de får blåmerker av å trene med rockering i starten, det har jeg aldri fått.

Den består av flere ledd, slik at du kan endre størrelse i diameter. Kommer fra BuyHelse, og koster 359,-

Her kan du se en video jeg laget for en stund siden, da jeg nettopp hadde kjøpt rockeringen.

Mange spør om det gjør vondt når jeg bruker den, siden jeg har piercing. Svaret er nei. Jeg merker ikke noe til det, men om du gjør det, er det jo ikke noe problem å bare ta den ut.

Husk at det optimale er å rocke begge veier, for å få maksimalt utbytte av rockeringtreningen!

172 kommentarer

  1. Jeg har noen spørsmål om den rockeringen:
    -Har den størs effekt med bar mage, eller med topp over?
    -Blir man strammere i magen eller bare styrker den?
    -hvor lenge må man gjøre det for å se resultat?
    🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *