It’s friday I’m in love

Tenk at Lars-Kristian har vært borte i en uke i morgen allerede! Utrolig hvor fort tiden går i godt selskap. Merker likevel at savnet begynner å ta litt overhånd, spesielt da jeg så dette intervjuet ♥ *smelt*

Nå har jeg akkurat vært og trent på hotellet. Endelig kan jeg løpe igjen, 60 minutter uten smerter. Håper det varer.

Favorittmageøvelse nr. 1

Haha, så har jeg presset kroppen ned i nestenspagaten. Litt mer tøy og bøy nå, så er jeg der.

Veldig fornøyd med innsatsen, nå kan helgen bare komme. I morgen blir det bakken, men først skal jeg nyte kvelden med de beste venninnene i hele verden. God mat, drikke, sladder, spill og høy musikk 😀

God helg ♥

130 kommentarer

  1. Hei! 🙂 føler du ikke noen ganger at du gir et litt feil kroppsbilde til alle unge jenter som leser bloggen din? Det er jo ikke å stikke under en stol at du er tynn, tviler ikke på at du har et veldig sunt forhold til kropp og utseende, men det er nok mange unge der ute som er lett påvirkelige. Flott for deg at du greier å holde deg i så god form, men mange kan utvikle et mindre sunt forhold til kropp ved å lese om dine seks treningsøkter i uken.

    Men er fortsatt en stor fan av bloggen din 🙂 bare min mening, og om den er korrekt er ikke sikkert 😉

    1. Elisabeth

      Jeg er egentlig enig med deg, men Caroline skriver bare om livet sitt, og selv om bloggere har et viss ansvar, så er det foreldrene som har det største ansvaret for hva barna leser på internett. Når det er sagt så kan Caroline og andre bloggere kanskje dempe det mat/trenings-fokuset et hakk.

  2. Det høres ut til at helgen din blir fortreffelig 😀 Kroppen din er så bra som det er mulig å få det! Jeg er imponert, men du jobber også for det har jeg skjønt. Kos deg mye <3

  3. Hahahaha 😀 bloggekteman.no 😀 LOL <3 det var morsom og veldig søt intervju 🙂 kan se for meg hvor glad du ble å høre han si at han er stolt over deg 😉 stå på Caroline, du er kjempe flink i alt 🙂

  4. Anette fra Trondheim

    Caroline, du har sånn en nydelig figur. Syntes virkelig det er oppfriskende å lese bloggen din, den er hverken for «plastikk» eller for kjedelig!

    Syntes du burde sjekke ut en blogg jeg har begynt å lese i det siste, http://www.martheomdal.blogspot.com
    Hun er en fin (og relativ) motvekt til rosabloggerne, dog ingen Trine Grung 😉 Håper du har en fin hyttetur!

  5. Du er så lekker Caroline! 😀

    Jeg blir så motivert til å trene når jeg leser bloggen din, den har hjulpet meg masse til å komme i gang for fullt igjen 🙂

  6. Fantastisk treningsinspirasjon!! Synes du ser kjempebra ut jeg. Hvilke joggesko bruker du? De var fine.

  7. Hadde du ikke blitt flau om det kom noen inn mens du stod der i spagaten og gliste mens du tok bilde av deg sjøl?

    1. Haha. Hva slags rolle hadde nå det spilt? Hvem hadde brydd seg liksom?

  8. Ha en flott helg:) Kos deg

  9. Can you tell some rules about LCHF’s diet? because in my country this is really rare…

      1. thanks! 🙂

  10. Hjelp, du kan ta ikke tøye spagaten på den måten der! Du må la knær og tær peke samme vei, oppover! Du kan jo ødelegge litt av hvert ved å tøye sånn der! Vær forsiktig du, og ta det fra en som har danset i 13 år og kommer ned i spagaten 😉

  11. sorry ass..men det er litt spesielt at du drar på tur og ikke klarer å la være å trene!!

    1. Fotballfrue

      Charlotte (denene venninna mi) var akkurat på trening hun også, så det er flere sprekinger av oss her oppe 😉

      – C

    2. Det er forskjell på folk, june! Noen (deg?) tenker på trening som ork og et «nødvendig onde», andre (som meg og temmelig trolig Caroline) tenker på trening som en del av «det gode liv». Jeg elsker å trene, kjenne at jeg og kroppen lever. En perfekt tur eller ferie for meg, er når det er inkluderer trening. Kjenner flere som føler det samme 🙂 Dessuten er det jo «avkoblende» å innimellom trene på andre steder enn man er vant til.

      Herlige bilder av deg, Caroline! Veltrent og myk 🙂

  12. Så flink du er! Er det ikke noen dager det bare virkelig ikke frister å trene? Jeg har en hund jeg går tur med, og om sommeren går jeg turer på fjell her jeg bor. Utrolig deilig egentlig.
    På skolen min har vi noe som heter kulturuke, og da skal man melde seg på en aktivitet. F.eks film, kjøkken osv. Gjett hva jeg valgte da? 58 grader nord. Hehe, så da blir det kano, løping sykling og mye mer! 😉 Gleder meg skikkelig! God helg!

  13. Jeg er vel kanskje en av dine mer voksne lesere Caroline, men har flere unge medlemmer i familien som leser bloggen din hyppig. Det bildet du har lagt ut øverst til høyre var ikke heldig. Der ser du faktisk anorektisk ut – altså sjokkerende tynn. Jeg håper for din del at bildet lyver for dette var ille. Vanlig vis ser du jo veldig søt ut!

  14. Hei, jeg lurte på hvor gammel var du da du begynte å trene sånn ortlig?
    Jeg digger bloggen din :))

  15. Hei, jeg lurte på hvor gammel var du da du begynte å trene sånn ortlig?

  16. Hei! Jeg lurte på om du kunne forklare hva slags tøyingsøvelser du bruker og hvor ofte du tøyer ut for å kunne komme så langt ned i spagaten? Har søkt mye om dette på Internett, og finner lite forklaringer og øvelser som kan hjelpe meg med dette. Sender også et ønske om at dette kanskje kunne blitt et eget innlegg? For hvilken jente er det som ikke har lyst til å kunne spagaten?:)

  17. jeg finner ikke intervjuet? 🙂

  18. Er du Sony kamera du har? Hva mer heter det enn sony?

    1. Fotballfrue

      Sony aplha 380 🙂

      – C

  19. hvilken hensikt har du egentlig med å bare spise lavkarbo?

    1. Fotballfrue

      Lchf – Low carb high fat,erstatter karbohydrater med fett. Har kun helsefordeler. Google it 😀

      – C

      1. Solveig

        Det har jo ikke det på lang sikt. 70% av glukosen vi får i oss brukes av hjernen slik at den fungerer optimalt. Ved langvarig mangel på glukose, blir man sliten og uopplagt. Og får faktisk dårligere helse på innsiden. God dokumentert av vitenskapelige tidsskrifter.
        Jevnlig trening og et sunt og balansert kosthold er det som er sunt

      2. Fotballfrue

        De stemmer nok ikke helt.

        Hjernen fungerer fint på ketogen kost, du kan jo spørre de som lever sånn, hvorfor føler de seg da mer opplagt enn tidligere? Kroppen produserer all den glucosen den trenger selv via en prosess som heter glukoneogenese, da blir proteiner omdannet til glucose. Ellers fungerer hjernen fint på ketoner også 🙂

        Men hvem har sagt noe om å ikke spise glucose? På LCHF spises det masse grønnsaker, som gir mer enn nok karbohydrater 🙂

        – C

  20. Synes det er så fint å se bloggere med sunt kosthold og som trener, i forhold til de rosa diettbloggerne som sulter seg selv for å oppnå size 0. Bloggere blir ofte forbilder for mange, og det er idiotisk at det har blitt en slags trend med slanking uten noen som helst bevissthet om underernæring og hvor skadelig det er for kroppen. Bloggen din er kjempebra!

  21. Hei Caroline! Ville bare si at du er et kjempeforbilde når det gjelder trening (og alt annet selvfølgelig) 🙂 Er nok ikke i like god form som deg, men din positive holdning til trening får meg til å ville trene mer 😀 Løp 5km idag, og er kjempestolt, hehe. Så tuusen takk! Det du har oppnådd er nok den største treningsmotivasjonen jeg har 🙂

    Klem fra Mari

  22. Hei!

    Vil bare si at du er en utrolig treningsinspirasjon : ) etter at jeg begynte å lese bloggen din regelmessig klarer jeg å presse meg selv til å ta 45 min på mølla : ) du bidrar til veldig mye positivt i livet mitt! Jeg har begynt å trene regelmessig og spise sunt. Men jeg nyter det, noe jeg ikke gjorde før. Og når jeg føler meg lat og ikke har lyst å dra å trene drar jeg bare innom bloggen din, og woops! så er jeg allerede kommet meg avgårde til treningsstudioet : )

    Ville bare si at du bidrar til mye positivt i mange sin hverdag : )

    Stå på videre, du er utrolig flink!

  23. Du sitter i en veldig spesiell posisjon i jentespagaten der. Klarer ikke se hvordandu ha vridd deg. Prøv når du skal ned å jentespagaten å ikke vri kroppen til siden men ha den rett fram mot den fremste foten. og pass på at hoftene er parallelle. Du klarer det nok snart, lykke til med øvingen <3

  24. først tenkte jeg ; jeg orker ikke trene imorgen, har jo gått toppturer hele helgen…. så gikk jeg inn på bloggen din og mobestemte meg… den kroppen kommer ikke gratis tenkte jeg så- så nå er treningsbagen pakket – takk for at du er så bra inspirasjon 🙂

  25. Tea Nordby

    spagaten er godkjent 🙂 jeg har turna i 10 år og vært trener i 1.
    og godkjennigskravet for spagaten er 20cm mellom bakken og skrittet 🙂

    1. Fotballfrue

      WOHO 😀

  26. Hei Karoline,
    Er ikke fast leser av bloggen din, men skummet gjenom noen innlegg da jeg tilfeldigvis havnet her. Ser at du løper endel og har vært plaget med skader/smerter. Noen velmente tips? 🙂

    Du løper sikkert ikke FOR mye (som noen kommenterte), 4-5 mil i uka er feks bare 20% av hva en god maraton-løper kan få til. MEN de færreste klarer 0-100 på for kort tid, topptrente iddrettsutøvere opplever også å bli skadet i opptrappingsperioder. Man er gjerne mest utsatt i det man øker treningsmengden, kroppen må tåle noe den ikke er vant til. Tipset er derfor å ta det rolig og forsiktig når du ikke har trent (løping) på en stund. Har du vært syk ei uke (og ikke tren når du er syk selvfølgelig) eller trent alternativt pga skader, så er det ikke bare å fortsette der man slapp, man må sakte men sikkert venne kroppen til samme treningsmengde og intensitet/type trening. Dette gjelder for alle, uansett nivå. Og får du vondt noe sted så stopp med en gang, å fortsette å løpe med vondt kne kan fort bli en effektiv måte å ødelegge «løpekarrieren» for resten av livet…

    Varier løpingen. Trening på mølle er ekstremt monotont, samme bevegelse hele tiden og samme underlag. Kombiner med mer variert løping ute, gjerne på sti (kjøp deg piggsko om det er vinterføre der du bor). Løping (eller gå) i oppoverbakke kan være bra for dårlige knær, mindre støt på ledd og god styrke for musklene. Du bør ha en % eller to helning på mølla også. Fin øvelse for løpsstyrke og skadeforebygging: Finn en bratt bakke og løp oppover så fort du klarer i 10 sek. Start med 1-2 repetisjoner og legg på en til uke for uke (start med en eller to selv om du selvsagt klarer fler, sakte tilvenning alltid viktig).

    Få hjelp til å kjøpe sko som er riktige for ditt løpssteg, dette er kjempeviktig, men det regner jeg med at du er klar over. 🙂

    Ellers, vi jenter har lett for å havne i hormon-ubalanse av forskjellige grunner. Hormoner påvirker mange ting, også ledd, leddbånd og muskler. Om du lever på en ganske streng diett er det viktig å passe på at kroppen får nok av alle næringsstoffer den trenger (uansett antall kalorier). Underernæring fører til stress for kroppen som motvirker restitusjon og muskeloppbygging etter trening (som igjen kan føre med seg skader). Skriver ikke dette fordi jeg tror at du er underernært, men i og med at du ser noe undervektig ut (bilder), så kan det hende du er litt mer utsatt.
    Anaerob trening fører også til at insulin-nivået faller, noe som er hensiktsmessig og noe av grunnen til at fler burde trene mer! Insulin fremmer fett-lagring (som de fleste av oss vil unngå mer av), men er også viktig for restitusjon/oppbygging av musklene etter en treningsøkt (anabolt). (Insulin har faktisk blitt brukt som doping, sprøytet rett inn i kroppen av desperate kropssbyggere…) Rask restitusjon er bra om du trener ofte, kroppen må få sjansen til bli klar igjen for å tåle en ny treningsøkt. Hvis ikke dette skjer tar det ikke lang tid før en eller annen form for «overtrening» eller skade er et faktum, egen erfaring. Dette gjelder også for oss alle, ikke bare for Petter N. Litt karbohydrat og protein rett etter trening er derfor lurt for å øke insulin-nivået og sette i gang restitusjons-prosessen så raskt som mulig, den er like viktig som treningen selv for at vi skal bli sterkere eller i bedre form. (Har ikke hørt om noen som ble tjukke av å ta seg en banan etter treninga altså… 🙂 )

    Lykke til videre, håper du kommer godt i gang igjen! Synes det er flott at du motiverer unge jenter til å komme seg i aktivitet!

    Klem fra ei som har slitt ut noen par med løpesko 😉

  27. Kristine

    Hei Caroline!

    Jeg leser bloggen din hver dag, du skriver så bra!

    Jeg lurer på en ting, håper du kan svare. Hvordan gjør du den mageøvelsen din? Løfter du hofta opp og ned? 🙂

    Ha en fortsatt fin uke!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *