Planløs lørdag

Har absolutt ingen anelse om hva jeg skal i dag. Hadde veldig lyst til å ta turen ut, ettersom dette er den første sykefrie helgen på en stund, men det virker ikke som noen av venninnene mine er gira. Lars-Kristian har lyst, men han ditcher meg til fordel for festing i Lillestrøm. Bah.

————

De romantiske planene i går ble min første 3D kinoopplevelse her i landet. Det er så BRA! Forrige gang jeg så film i 3D var jeg åtte år og i USA. Dessuten var det en kortfilm. Det ble The Green Hornet i går, (hysterisk film) etterfulgt av en hel flaske vin og masse skravling med gode venner til klokken tre om natten. Likevel er jeg i storform i dag, og har nettopp løpt litt over 10 kilometer på 50 minutter. Kan virke som formen er tilbake allerede – hurra!!

Var også hos Carina på Hendrix Hair i går, og fikk laaangt hår. Striper skal jeg ta til uka. Ble det ikke fint?

Ønsker alle en deilig lørdag ♥ Gi meg et pip om noen vil ut en tur! Neida. .

124 kommentarer

  1. du ser smashing ut som alltid 🙂
    jeg bare lurer på en ting, veldig urelevant til innlegget da men. hva mener du om sex før ekteskap, og eventuelt en abort? ikke det at du skal fortelle hva du har gjort og ikke, men lurer bare på ditt perspektiv i og med at jeg ser opp til deg!

    bra at du har blitt 100% frisk :-b

    1. det der er bare så utrolig upassende spm. langt over grensen

  2. Hei Caroline 🙂 Elsker bloggen din, Er innom å titter på den flere ganger om dagen;) Du virker som en koselig og søt jente 🙂 Ha en fin kveld og kos deg masse! Godt du er frisk igjen 🙂

    PS: Huff.. du får virkelig gjennomgå her inne. Kan ikke folk kutte ut alle de stygge og uhøflige kommentarene.
    Det er folk som sliter med seg selv det vettu!!!

  3. Irene LP

    Vet ikke om du har svar tidligere, men hvor er toppen fra? :). Også lurte jeg på om du kunne gi noen tips til hvordan man kan trene litt hjemme? Jeg haater å trene foran andre så det stopper meg liksom alltid fra å trene 🙁

    1. Fotballfrue

      H&M 🙂

      – C

  4. Så bra at du føle deg bedre 😀

  5. Felicia

    Du har fin hårfarge og tykkelse på håret.
    Men det lange håret blir seendes veldig voldsomt ut på din nette kropp.
    Tror du hadde kledd en kortere og nettere frisyre.
    Hadde kledd kroppen din mye mere vil jeg tørre å påstå.

    1. Fotballfrue

      Jeg har faktisk alltid hatt denne lengden på mitt naturlige hår, helt til jeg klippet meg 🙂

      – C

      1. Jeg håper hele tiden at du skal klippe deg Caroline.
        Tror du hadde vært helt nydelig med en lang bob, type Ulrikke Lund bob.

        Jeg har alltid også hatt veldig langt hår, men angrer ikke et sekund på at jeg klippa meg. 🙂

      2. Neei, Caroline har så nyyyyyydelig langt hår 🙂 Ikke klipp det bort!! hehe. Hadde helt garantert kledd kortere også, men hun har jo prinsessehåret <3

  6. Bergenseren

    Hei!

    Bloggen din er variert og underholdene å lese. Takk for god motivasjon til trening! Imponert over hvor mye du klarer å løpe. Eg liker å løpe selv, men begynner å kjede meg etter 20 + min… Hva gjør du å gidde og holde på så lenge og hvilke fart har du apparatet stilt inn på? Hvor langt kommer du på en 30 min løping?

    Kunne du ha vist noen øvelser som du gjør når du trener lett styrke, gjerne med vekter? og hvordan man trener nedre del av magen? Trenger virkelig tips!

    Klem fra en glad bergenser ! 🙂

  7. hvor er sportssingleten din fra?
    kan du lage ett innlegg om treningsklærna du bruker og anbefaler?:-)

  8. Du er alltid så fin du, til og med når du er syk ser du nydelig ut, jeg er så sjalu : )
    Men jeg bare lurer på om du kan hjelpe meg med noe. Jeg trener en hel del ( 5-7 ganger i uka) derfor har jeg også naturligvis en god del mulsker, men jeg får muskler av den kraftige typen, spesiellt på bena. Derfor lurer jeg på om har noen tips til hvordan jeg kan får lange slanke muskler?
    Du er det absolutte forbildet mitt og takk for det, du er virkelig en inspirasjon <3

  9. Jeg lurer på om du løper de samme rundene eller varrierer du fra gang til gang? Jeg bor på landet og har flere tur-og treningsmuligheter, men blir fort lei av å se de samme husene, buskene… Har du tips til hva jeg kan gjøre for at en løperunde ikke skal bli ensformet?
    Du er forresten en super blogger! Får pågangsmot til å lese om dine treningsrutiner og ditt forhold til aktivitet 🙂

  10. herregud…det håret ditt!!

    Utrolig nydelig!!! 😀

  11. Caroline, du er en fantastisk inspirasjon fordi du er positiv og får ting gjort når du planlegger det. Det er en glede å lese bloggen din og det har hjulpet meg til å bli flinkere å planlegge også, det funker!

    Du har jo to søte hunder du kan tilbringe dagen med 🙂 Ha en fin dag!

  12. Hei du,

    Jeg har akkurat begynt med et 10ukers løpeprogram og allerede i uke 2 begynner knærne og svikte litt. Jeg har alltid hatt «svake» knær og prøver å styrke musklene rundt. Ellers trener jeg med støtte, men har du noen tips? Har lyst til å løpe, men tanken på å få «runners knee» er ikke særlig fristende heller. What to do!?

    1. Et tips fra en som har løpt mye i mange år – varier underlaget du løper på. Jeg får personlig veldig lett beinhinnebetennelse av å løpe for mye på mølle. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, Caroline f.eks. løper jo masse på mølle og sliter tydeligvis ikke med det. Jeg løper på mølle nå som årstiden tvinger meg til det, men så fort vær og føre tillater det løper jeg ute. Til og med asfalt er bedre enn mølle, er jo variasjon i underlaget da også. Ellers er selvfølgelig skog og grusveier bra, om du har tilgang til dette. Alt i alt – varier underlaget, vær nye med å varme opp, og tøy ut etterpå. Og et siste tips – kjenner du smerte, og du føler noe er galt, IKKE LØP. Dette kan gjøre vondt mye verre, verste fall kronisk (Runners knee er ikke en spøk – kan kreve operasjon over tid). Er du mye plaget, bestill time ved NIMI og få en prat med skikkelig eksperter som vet masse om dette 🙂 God løping, og lykke til!!

      1. Fotballfrue

        *bankibordet*

        – C

      2. Takk for svarene! Jeg får prøve å variere underlag og gi meg om smertene kommer.

  13. Du er så flink til å skrive hvor klærene fra antrekksbildene dine er fra – kunne du gjort det samme med treningstøyet? 🙂

  14. Hei! ! Toppers blogg, digger den!

    Har et spørsmål jeg lurer veldig på : hvordan fridde l-k og skjønte du at det ville skje på forhånd?

    Linn

  15. Hei Caroline! Jeg har meldt meg på sentrumsløpet i mai (10 km) og øver til dette. Har mål å klare det på under 50 min. Nå løper jeg 10 km på 50 min blank. Etter din egen erfaring, hva slags sluttid er realistisk for meg? Jeg gidder ikke ha mål om f.eks. 44 min hvis det er vilt usannsynlig, da blir jeg jo bare skuffet.. Hva ville du hatt som mål, dersom du skulle løpe 10 km på tid? Er takknemlig for svar, en flink løper til en annen 🙂 Ps – jeg trener 5 ganger i uken, er liten og slank og godt trent.

    1. Fotballfrue

      Hmm. Jeg har brukt ganske lang tid på å komme meg ned på 10 kilometer på 50 minutter. Jeg tror kanskje jeg ville ha hatt dette som mål jeg, alt blir jo gjerne litt annerledes når en plutselig konkurrerer med andre enn seg selv. Så ville jeg kanskje heller minket tiden neste år? Eller om du jobber mot for eks. 48 minutter. Det er større forskjell enn man tror 😉

      – C

      1. Ja, det er sant. Skal løpe gjennom løypen en del ganger og se hvordan det går. Forskjellen på 50 og 48 min er som du sier stor, det vet vi begge alt om som kjemper mot klokka på mølla 🙂 Du som er så flink til å løpe, du skal ikke melde deg på du også da? 🙂 sentrumslopet.no! Jeg skal melde meg på halvmaraton til høsten også, det er herlig å ha slike mål å trene mot! Takk for fin blogg!

  16. Du har så mye fine klær Caroline. Men har du noen hettegensere? :))

    1. Fotballfrue

      Tusen takk 🙂 Ja, jeg har en del som jeg bruker til trening 🙂 Har bla. en på meg her.

      – C

      1. Haha.. nå følte jeg meg dum.. spør om det så har du det på :p

        Uff da :/

        Men du er kjempe pen :))

  17. Kan du stripe extension håret???
    Jeg var hos frisøren , i 4 timer! I går, og jeg ønsket å stripe det, men de ville ikke gjøre det fordi, di var redd håret skulle ta til seg fargen anderledes… Men jeg har hair talk da 🙂

    1. Fotballfrue

      Første gang jeg satt på peaks hair, hadde de ikke riktig hårfarge. Det måtte farges tre ganger for å passe til mitt hår, og stripes. Så ja, det kan farges og stripes, det ble ikke engang slitt av det 🙂 Jeg hadde det jo i nesten fem måneder.

      – C

  18. det er veldig bra å løpe over 10 km på 50 min! Du burde melde deg på sentrumsløpet og halvmarathon. det er kjempebra motivasjon å ha et mål å trene mot. kanskje du kunne klart å løpe sentrumsløpet på under 50… er lettere å løpe ute enn på mølle.

  19. Så pent det ble 🙂 Fint å være i god form igjen, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke føler meg helt på topp, etter min syke periode enda :S
    Men du er flink som klarer å trene så mye 😉

  20. Hei!
    Kjempebra løpetid!
    Jeg lurte på om du løper de 10 kilometrene i strekk eller om du har pauser? 🙂

    1. Fotballfrue

      Legger heller inn pauser i form av at jeg løper saktere i noen minutter 🙂 Noen ganger går jeg også ett minutt når det har gått 15 minutter, og deretter begynner jeg å løpe igjen.

      – C

  21. Du er flink 🙂 Jeg elsker også å løpe. Herlig form for trening! Hvilken (gjennomsnitts)hastighet ligger du på? Og løper du med stigning?

    1. Fotballfrue

      Ligger på 9 – 10 i hastighet når jeg løper langkjøring, fortere dersom det er intervaller. Liker ikke å løpe med stigning, føler lårmusklene får altfor mye fokus. Synes jeg har nok med lårmuskler 😉

      – C

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *