I DID IT!

And it didn’t feel good. Jeg er sliten. Visste at jeg skulle utsatt treningen til i morgen, men jeg bare klarte ikke enda en dag hvor hovedaktiviteten er å stirre i veggen. Jeg trenger å røre på meg. Så, etter betekningstid på over seks timer, pakket jeg på meg bobledressen og sneglet meg avgårde til SATS. Bah. Jeg kaldsvettet hele veien bort, og forstod allerede da at det hele var et skikkelig teit påfunn. Men jeg var i hvert fall der, og da er det ingenting annet å gjøre enn å sette i gang.

Woho – sjekk armmusklene! Neida, jeg bare tuller. Noen spurte meg nemlig for litt siden hvordan jeg trener armene, og svaret er enkelt; det er vel den kroppsdelen som nesten aldri får trening. Jeg er kjempedårlig på det, men prøver stadig å forbedre meg. I dag trente jeg dem med hantler.

Resultatet ble en utslitt og småkvalm Caroline etter 30 minutter på mølla, og 30 minutter med lett styrke. Influensa, jeg forbanner deg! Det sies at du skal gi deg selv halvparten av tiden til et forhold på å komme over eksen – vel, jeg gir meg selv halvparten av syketiden på å komme tilbake til stjerneform igjen. Cirka 5 dager. Jeg var i tidenes løpeform før jeg ble syk. Nå skal jeg bli bedre. Må sette meg ned og snekre sammen en plan for kommende uke. This is on!

127 kommentarer

  1. Husk å spikre inn tid til meg <3

  2. Cathrine

    ikke rart du blir syk da, så tynn som du er! kanskje en ide å gi kroppen (og hjernen) litt næring (karbohydrater? hørt om det?)

    1. Fotballfrue

      Kanskje en idé og gi hjernen sin litt kunnskaper, hørt om det? 😀

      – C

      1. Jannike

        haha! Jeg liker deg Caroline

  3. Jeg liker deg veldig godt , og håper du blir i god form igjen snart 🙂

  4. Herregud jeg må le av kommentarene du får.. at det kan være så vanskelig å forstå av du er sliten fordi du HAR VÆRT syk. Stå på Caroline.. 🙂

  5. Jeg bare lurte på om du hadde noen tanker om å kanskje dele «lavkarbodietten» du går på med oss lesere? Jeg og sikkert fler hadde satt pris på om du kunne lage et innlegg med tips til en standar uke for deg over hva du kan spise og til hvilke tider i samsvar med dietten. Syns dette er veldig spennende og kunne svært gjerne tenke meg en ukesplan på dette hvis du skulle hatt mulighet og tid:-) Vet det er ulike tips på nett, men kan tenke meg at du klarer å svare mer oversiktlig og nøye på dette! I mellomtiden får du ha god bedring og de beste ønsker om en god helg!

    1. Fotballfrue

      Det vil komme noe i løpet av en måneds tid 🙂

      Men det er overhodet ingen diett, det er et helt vanlig kosthold.

      – C

      1. Camilla

        Ja, det var derfor jeg kalte det «lavkarbodiett» for visste ikke helt hva jeg skulle kalle det. Går på noe lignende selv pga allergier, så tenkte at du kanskje hadde noen gode tips, fo matveien min begynner å mangle litt variasjon. Så tusen takk:-) Gleder meg til å lese om dette.. Og by the way, you look fantastic! De som prøver å påstå noe annet, kan kun være en gjeng med missunlige lesere! 😉

  6. Du må nok bare slutte med å skrive innlegg med humor og ironi. Vanskelig for folk å skjønne, tydeligvis så her må det skrives rett ut, blir sikkert kjempemorsomme innlegg:

    «Gikk til trening, ble anpusten. Forkjølelse og influensa gjør at det tar litt tid før kroppen kommer i gang igjen, selv om man per definisjon ikke er syk lenger, jeg har vært feberfri i 3 dager og er ikke syk lenger. Altså: Ikke syk. Løp 5 minutter. Ble anpusten og fikk syre i beina, altså, ikke som i det kjemiske stoffet syre, men som i vondt i beina, dette fordi jeg har vært syk og derfor trenger kroppen litt tid til å venne seg til å være i bevegelse igjen.»

    Eller… så kan jo folk bare slutte å ta alt så bokstavlig? 😉

    1. Fotballfrue

      Haha 😀

      – C

  7. Caroline

    Hej Caroline
    Måste bara säga att jag tycker du är så duktig som tar dig tiden att svara på nästan alla kommentarer, det är det få toppbloggare som gör!

    Btw outfiten nedan för, Go for it!
    Jag har gått ut så ett antal gånger (har dokk haft dressjakkan knäppt).

    1. Fotballfrue

      Så koselig å høre! Morsomt med en svensk leser også 😀

      – C

      1. Caroline

        Jag har läst bloggen din i snart ett år, den är mycket bättre än de Svenska bloggarna 🙂

        Har även fått mina vänner hemma i Sthlm att börja läsa din blogg,, så jag tror nog du har endel Svenska läsare också! 🙂

      2. Fotballfrue

        Det betyr mye for meg 🙂

  8. Hei Caroline!

    Jeg synes det er fasinerende å sitte å lese alle de idiotiske kommentarene folk legger igjen hos deg…
    Skjønner ikke hvorfor folk gidder å lese bloggen din, hvis alt du gjør er negativt.
    Jeg følger med på bloggen din fordi jeg synes du er inspirerende, ikke alltid vi er like enige om ting, men kan ikke folk bare la være å skrive ? ( MISUNNELSE, ligger nok bak mange av disse kommentarene )
    Det er imponerende at du orker å legge ned så mye arbeid og tid , når du får så mye usaklige kommentarer tilbake!
    MEN, STÅ PÅ ! Vi er nok mange som blir inspirert av det du skriver! 🙂

  9. Henriette

    Hei! Vil ikke virke som noen bedreviter, men har du prøvd, eller tenkt på, å gjøre om på lavkarbo»dietten», og heller spise mer karbohydrater og mindre fett? Lavkarbo er forsåvidt en god diett, men over lengre tid vil jeg tro at å spise mindre fett og mer karbohydrater gjør bedre for kroppen. Av den grunn at kroppen har lettere for å omdanne energi fra karbohydrater, enn den har fra fett. I tillegg er den anbefalte dosen 270gr karbohydrater og _maks_ 70gr fett (dette er bare et forhold, tatt fra 2000kcal dagen), noe som tyder på at kroppen har det bedre med mindre fett enn karbo. Hvis kroppen hele tiden får tilført masse fett som må omdannes til energi for å kunne brukes, så vil den bli mer slitt ut enn om man tilfører den karbo, som den har lettere for å forbruke. Over lengre tid ville jeg trodd den hadde vært best, siden du snakker om et kosthold/en livsstil og ikke en diett som foregår over en viss tid. Jeg er overhodet ikke noen profesjonell, og lever ikke etter noen av delene, men vil bare spre tankene mine rundt disse to kostholdene 🙂 Hvis du allerede visste dette, og har en spesiell grunn til å ha valgt lavkarbo, så er jeg interessert i å høre 🙂 Er egentlig helt blank på det punktet, men har enkelte medisinske fag som fikk meg til å tenke, så måtte høre 🙂

    1. Fotballfrue

      Kroppen vår er mer vant til å omdanne fett til energi enn karbohydrater, vi har levd i tusenvis av år på mengder av fett, men bare noen 100 år på karbohydrater. Menneskekroppen er skapt for å innta mye fett, men ikke mye karbohydrater.

      Grunnen til at det føles enklere å omdanne energi fra karbohydrater, er fordi det påvirker blodsukkeret på en veldig negativ måte. Det stiger raskt, du føler deg pigg, men så faller du som en sten og må fylle på igjen. Fett er det viktigste du kan spise, det har masse viktige oppgaver i kroppen, og energien du får fra fett varer MYE lenger enn den du får fra karbohydrater 🙂 Det eneste karbohydrater bidrar til, er en rask energistigning, som like fort forsvinner.

      – C

  10. Liker du Anna Anka? Noe formeninger om henne? 😉

  11. Kristina

    kan du vise oss noen øvelser for magen som du bruker?

    1. Fotballfrue

      Jeg har gjort det 🙂 Sjekk ved hjertene til høyre,under kategorien trening,eller bruk søkefeltet 🙂

      – C

  12. Hva er hantler?=P

    1. søk på google

  13. legger ikke fett seg mer i blodårene og fører til tilstopning og muligheter for hjerteinfarkt eller andre sykdommer? hva med kolesterolet, øker ikke det ved inntak av fet mat? er det liksom greit å spise pølser, hamburgere, cheeseburgere, pommes frites, egg og bacon nå?

    1. Fotballfrue

      Nei, fett legger seg ikke i blodårene og tetter til, det finnes det ikke bevis for og nyere forskning viser også at det ikke er tilfellet 🙂 Kolesterol er utrolig viktig for kroppen, den er faktisk avhengig av det for å fungere. Det finnes heller ingen forskning som beviser at høyt kolesterol er farlig, tvert i mot er et høyt kolesterolnivå bra for kroppen 🙂

      Hamburger/cheeseburger består jo av hvitt brød som er meget usunt, selvfølgelig er ikke det bra. Pommes frites er stivelse og karbohydrater som som oftest er frityrstekt i transfett, det er jo selvfølgelig ikke sunt det heller.

      Egg og bacon derimot, ja takk 🙂

      – C

      1. Henriette

        Jeg går med på dine vurderinger rundt lavkarbo og en fettfri «diett», men å si at et høyt kolesterolnivå er bra for kroppen er å overdrive. Det er sant at kroppen trenger kolesterol, men i store mengder fører faktisk dette til hjerte- og karsykdommer. Personer som er i faresonen for å utvikle disse sykdommene, eller som eventuelt allerede har hatt et hjerteinfarkt og lignende, får beskjed av leger og farmasøyter om å begynne på en diett som inneholder mindre fett, og kolesterol. Først og fremst mettet fett, som det sikkert er mulig man holder seg unna i et lavkarbo-kosthold, jeg vet ikke 🙂 Ville bare ha frem at høyt kolesterol overhodet ikke er bra, og der vet jeg faktisk hva jeg snakker om. Men takk for svaret om dine meninger om lavkarbo vs. fettfri lenger oppe, syns det er et veldig interessant tema 🙂

      2. Fotballfrue

        http://www.kursagenten.no/artikkel/359/Kolesterol-og-fett-Er-det-farlig-419.aspx

        Les deg opp litt om kolesterol, det er raske karbohydrater som er farlig for kolesterolnivået. Mettet fett fører ikke til økte verdier, da kroppen regulerer produksjonen av kolesterol selv 🙂 Det er ingen sammenheng mellom høyt kolesterolnivå og hjerte- og karsykdommer, det er like mange med lavt nivå som blir rammet 🙂

        – C

      3. Henriette

        http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hjerte-og-blodaarer/hoyt-kolesterol

        Dette kan diskuteres frem og tilbake, men folk som har hjerte-og karsykdommer, eller forutsetninger for å få det, får beskjed om å kutte ut mest mulig fett og heller spise frukt og grønnsaker for å redusere nettopp kolesterolnivået. Og hvilken som helst lege kan fortelle det, noe jeg veit med tanke på at foreleserne mine blant annet er leger, eller har en master innen farmasi. For sunne mennesker som trener regelmessig, som du, er ikke dette et stort problem så lenge det ikke ligger i familien fra før av. Men høyt kolesterol i seg selv er en risikofaktor for å utvikle hjerte-og karsykdommer. Det er sant at kroppen regulerer kolesterolnivået, men til en viss grad da vi faktisk har to typer: et «godt» kolesterol og et dårlig. Kolesterolet er kjempeviktig for kroppen, aldri sagt noe på, men ikke i store mengder.
        Og selvfølgelig er det også flere enn disse som rammes, det finnes jo andre risikofaktorer for hjerte- og karsykdommer, men høyt kolesterol en én av de.

        Føler meg utrolig sta, men vil bare ha frem mitt poeng, fordi det er en grunn til at man forebygger det på den måten man gjør.

        Du får ha en fin helg 🙂

  14. hi!

    i read your blog every day and i admire your powerness!
    at the moment i’m sick, too. do you perhaps have the super tip to get better soon? 😉

    and could you show us you trening clothes please and where did you get them?

  15. Jeg klarer ikke å trene så mye som deg, Caroline 🙁

  16. Jeg skjønner ikke hvordan du legger opp ryggtreningen eller brysttreningen din, hvis du aldri trener armer? Triceps er synergist i de fleste pressøvelser som benkpress, skåbenk, pushups osv. Samme gjelder for rygg, biceps er med i nedtrekk, sittende roing, omvendt roing osv.

    1. Fotballfrue

      Jeg trener nesten aldri armer med vekter da, om du forstår. Nesten aldri direkte fokus på armer. Men det er som sagt nesten aldri. Jeg har blitt bedre. Når det er sagt, trener jeg ikke bryst, og ikke ror jeg heller. Jeg gjør øvelser for rygg som jeg har lært av en PT, på matte på gulvet 🙂

      – C

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *