Min treningsuke 43

Herremin, som denne dagen bare har svunnet hen! Klokken seks føler jeg virkelig at helgen ringer inn, så da skal jeg slenge meg på sofaen med mann, hund og rødvin. Ingenting smaker bedre på en fredag. I morgen og søndag blir det jobb i side2.no for min del, så fri har jeg ikke før neste helg. Men det er godt å være travel ?

Denne uken har jeg vært ganske sliten på treningsfronten. Tok meg som sagt helt ut på søndag, og løp 12,12 km. på bare 1 time & 9 minutter. Det er akkurat som den løpeøkten har ødelagt litt for utfallet av treningen, men jeg har gjennomført en fin uke likevel.

Denne gangen har det nesten bare vært Michael Jackson på spillelisten min ?
Her er topp 5:

55 kommentarer

  1. Camilla

    Jeg må bare få si det, du er virkelig en inspirsjon!
    Tror ALDRI jeg har vært så motivert til både trening og skole som jeg er etter jeg begynte å lese bloggen din. Du tar stress og sure dager med et smil. Sånne som deg skulle det virkelig vært flere av. Da hadde hverdagen virkelig blitt lysere. Tror ikke det finnes et snev av noen form for vondt i deg. Håper jeg kan følge bloggen din mange år videre. Føler virkelig humøret ditt smitter 🙂

  2. ragnhild

    hvilken speed har du på tredemølla når du løper? 😀

  3. Du er mitt treningsforbilde! 🙂

  4. Så flink du er, absolutt en stor motivasjon for oss andre :):)
    Lurer på hvor stor fremgang du har hatt på løpefronten siden du begynte med løpingen? Også supert om du har noen tips for oss relativt «nybegynnere» på møllen! God helg til deg! 🙂

  5. Så flink du er Caroline!!
    Du er virkelig en inspirasjon!
    -Emma
    Makeupconfessions.blogspot.com

  6. Karoline

    Så flink! 😀 Du er helt klart en motovasjon for meg!
    Er syk fortsatt og har vært det siden forrige lørdag, så har ikke fått trent noe. Veldig kjedelig!

  7. Karoline

    Du er veldig flink!
    Men jeg bare lurer på noe. Vet du at det ikke er gunstig å trene styrke og kardio på samme dag? Det er ikke så lurt. For når man trener kardio trener man for å gjøre kroppen mindre, mens når man trener styrke jobber man for å styrke kroppen/gjøre kroppen større. Bare et tips fra min side.
    Håper du får en fin helg, og kveld! 🙂

    1. Det er nok mer komplisert enn som så. Når en trener styrke først, og cardio ettertpå tømmer en glykogenlagrene og går derfor rett på fettforbrenning, så det kan være gunstig. Alt etter hva en vil oppnå. Dersom målet er fettforbrenning er det riktig å trene tung styrke + cardio.

  8. kult, men trener du deg ikke forgjeves??????????

    1. Fotballfrue

      Hvorfor skulle denne treningen være forgjeves?

      – C

      1. Neinei, jeg tenkte ikke på denne. Men at du trente hver dag. MEn du er et stor forbilde for mange. Og insperasjon til mange også . Blannt annet til meg ;-D

  9. Jeanette

    Karoline: der tar du feil! Man blir ikke større av styrketrening om man trener på rett måte.Det blir man kun med veldig tung styrketrening over veldig lang tid.Dessuten blir ikke damer muskuløse slik som menn.Med mindre man driver med noe bodyfitness greier da…

  10. Endelig kom treningsuken! Hihi <3 du er mitt eminente treningsidol. Ikke bare ser du fantastisk ut, men du virker også reflektert og moden. Elsker bloggen din, og spesielt det som er treningsrealitet. Du har i alle fall klart å få meg opp av sofaen!

  11. Utrolig flink, skulle ønske jeg hadde halvparten av selvdisiplinen du har når det kommer til treningen 🙂

  12. hvordan klarer du å løpe hver dag? jeg prøver, men kanskje du har noen tips ang mat før og etter en økt? hvordan varmer du opp?

  13. Åh, jeg elsker denne bloggen! Du er så inspirerende. Jeg har endelig kommet igang med treningen min for alvor igjen, og er innom deg daglig! Selv om vi har veldig ulike treningsøkter, så er det et ekstra dytt for å komme seg ut døra, spesielt fredager når man kanskje heller ville ligget på sofaen. Og så får man mote, antrekk og mattips på kjøpet. Ikke verst! (Dessuten er det kjempekos at det virker som du setter pris på leserne dine! Er lei av sure bloggere som nærmest ler av leserne sine fordi de er så low-life at de gidder å lese blogger..) Keep it up, frue! 🙂

  14. Liliane

    Når det står løper, LØPER du virkelig så langt uten stopp? Alt du orker? Eller er det mer jogging liksom?? Håper på svar! 🙂

  15. kommer svar på spm. 3 snart? 🙂
    digger bloggen din ;?

  16. FOR en inspirasjon du er! Jeg tror egentlig jeg hadde tenkt på engang å trene 4-5 ganger i uken, hadde jeg ikke lest bloggen din! 🙂 Du er kjempe flink! Og når jeg ser hvor travel du er, og at du faktisk jobber syv dager i uken noen ganger, får jeg bare lyst å stå på enda mer! Jeg merker liksom at etter jeg begynte å lese bloggen din, har skoleprestasjoner og treningsprestasjoner blitt bedre 🙂

  17. Jeg skjønner ikke hvordan du har motivasjon til all treningen! Da du skrev at du ble pumpet etter sist søndag med 12 km, forventet jeg å se en ganske så tom timeplan. Det du trener på en uke, er antakelig hva jeg trener på et halvt år, no kidding! Har du noen gode forslag til å bli motivert til både trening og sunt kosthold? Jeg holder ikke en uke engang..

  18. Hei!Jeg er en fast leser, og syns du har utrolig mange fine klær. For ikke så lenge siden skrev du at du skulle rydde i klesskapet/ kjolene dine. Det hadde vert utrolig kjekt om du kunne lagt ut de du ikke vil ha- til salgs på bloggen. Det kan være en eventuell måte å få tak i årets ballkjole på!
    Håper du kan klare å fikse dette!

  19. Heihei:) Hvilken skrifttype er det du bruker på listene dine?:)

  20. Du er flink til å trene! det er beundringsverdig :- ) jeg trener hver dag jeg og! men ikke nærheten av så lenge som du løper. men skal prøve å løpe mere fremover. :- D

  21. Hvilken mobil?

  22. Hihi, vet du hvem du lignet på da du var lita? (Hvertfall ut i fra de få bildene jeg har sett.) Lille Jenny i Forrest Gump. Hun er søt som sukker! Har du sett filmen? 🙂

  23. du er virkelig en inspirasjon 🙂

  24. Du er virkelig treningsforbilde mitt !!

  25. Hei, .
    jeg lurer på om du har noen tips om hvordan man kan få stram mage, jeg er ikke feit, men jeg kunne tenke meg en mage som din. håpe du kan gi oss leserene dine noen tips:D

  26. løper du 12 km i strekk? eller går du innimellom også? trenger litt tips, jeg har nemlig som mål å løpe 12 km i morgen på tredemøllen 😀

  27. Jeg blir sliten av å lese alt dette jeg….du springer jo snart fra deg selv!!

  28. Hei Caroline:)

    Du er en sann inspirasjon, og et fantastisk forbilde, virkelig! Unner deg alt godt! 🙂

    Jeg bare lurte på en liten ting, hvordan er Ronaldos personlighet? Jeg tenker spesiellt angående bjeffing osv. Jeg og min samboer har så lyst på tibetansk spaniel, men bor som dere, i «blokk» og er derfor litt bekymmret med tanke på lynnet på hunden!

    Ha en fortsatt fin fredagskveld(og jobbhelg) 🙂

  29. Hahaha, jeg dør!! Ramlet tilfeldigvis innom VGTV-serien du var med i for en stund siden, og støvsugeren deres heter Roger?!? Hvorfor har du ikke fortalt meg dette? 😀

  30. Rebekka

    Seriøst! Jeg er blitt helt avhengig av bloggen din! Du er så inspirerende og bloggen din er så fin og morsom å lese! Digger også å se hvor mye du trener og at du faktisk klarer dette med alt annet! Og det at å planlegge alt mulig faktisk er mulig når man også er voksen, hih! Jeg blir ihvertfall skikkelig inspirert! Ikke det at ikke bloggen din er perfekt, men hadde du kanskje hatt mulighet til å begynne med noe form for litt mer mote, om basicplagg og lignende også? hadde det var kjempe fint. 🙂 Misunner deg for alle de nydelige klærne og skoene, har selv helt kjole-dilla og har mellom 25-30 kjoler, så kjolene mine er nødt til å stå i skapet i gangen, hihi 🙂 Men et skap slik du har er noe jeg virkelig ser frem til å spare opp til når jeg også blir eldre og får egen leilighet. Fortsett med bloggen din, og stå på!

    Hilsen en avhengigfanbloggleser! 🙂

  31. Skulle da tro at du som er så opptatt av trening at du vet at man ikke skal trene samme treningsform to ganger på rad? Det fører til nettopp overtrening…

    1. Fotballfrue

      Hmm.. Tviler på at man blir overtrent av å trene mage to dager på rad iløpet av en uke 😀 Løpe flere dager på rad gjør absolutt ingenting. Overtrening er noe som kommer hvis du trener feil VELDIG lenge. Men du har rett i at man børe legge opp styrketreningen så musklene får nok hvile.

      – C

  32. hvorfor svarer du bare på noen få kommentarer???

    1. Fotballfrue

      jeg prøver å svare på alt, men det er ikke alltid jeg har tid til å bla gjennom alle sidene, og da blir det som regel de siste. Men jeg bruker å gå over det meste før jeg tar kvelden. Akkurat i dag blir det kanskje litt vanskelig, jeg sitter nemlig på jobb, men har lunsj nå 🙂

      – C

  33. eeeeelsker break of dawn!!!! invincible albumet har maaaange brae sanger, jeg trener ogsaa til
    blood on the dancefloor. husker enda den sangen best da jegsaa han live! men som alle vet jeg er jo stoooooor mj fan.

  34. Hva jobber du med? og hvor ofte?
    Hvor mye tjener du på bloggen din?
    Siden du alltid kjøper nye klær.
    Elsker bloggen din 🙂

    1. Fotballfrue

      Jeg jobber hver dag, inkludert helger. Akkurat denne helgen er jeg hos side2.no, hvor jeg jobber som journalist.

      – C

  35. Hei! Aldri lagt igjen en kommentar, men har lyst til å spørre deg om noe.
    Kan huske å ha lest at du slet med hoftene når du startet å løpe? Isåfall hvordan var det for deg?
    Har selv syykt vondt i hoftene. Startet å løpe for ca 1 mnd siden og nå løper jeg 10 km jeg og:D men hoftene mine ødelegger for meg:( Hadde vært fint om du kunne fortalt hvordan du fikk bort smertene? Stå på!:)

    1. Ikke så rart at du har fått vondt i hoftene, hvis du er så nybegynner som du sier. Det er egentlig tegn på overtrening og at du har belastet kroppen. Jeg vil si at det IKKE er lurt av deg og fortsette å løpe, for det å trosse smerten er det verste du gjør!

  36. Kristin

    Michael Jackson er veldig bra, ja! Sunset Driver, Lovely one og Is it scary er noen av hans sanger jeg hører mye på for tiden 🙂

  37. Så flink du er! 😀 Kult at du har MJ som treningsmusikk, digger han!

  38. Hei Caroline! 🙂

    Så flink du er å trene. Når du skriver opp ukens treningsøkter, kan du også ta med hvilke styrkeøvelser du har tatt og hvor lang tid du har brukt på å jogge kilometerene..?? 🙂

    God Helg 🙂

    1. Fotballfrue

      Jeg gjorde dette tidligere, men da ville mange det omvendte 😉 Men jeg kan godt gå over til dette igjen 🙂 Bruker ca. 60 min. på 10 km., og ca. 45-50 min. på 8 km. Halvtime på 5 – 5.5 km. 🙂 Alt varierer egentlig, og kommer an på dagsformen, men dette er ca. gjennomsnittet.

      – C

  39. Hvorfor konkurrerer du ikke litt i løp? Siden du er så glad i å løpe. Jeg elsker løping, og går på friidrett 🙂

  40. Jeg må virkelig si jeg beundrer deg som er så flink å trene! Håper virkelig på å bli like flink selv! 🙂

  41. Marie Helen

    Heei 😀 Jeg lurte på om du kunne komme med noen tips til mageøvelser? 😀 også kanskje noen ryggøvelser 🙂

    1. Fotballfrue

      Ta en titt i arkivet trening til høyre, bla deg nedover, så finner du en video i et innlegg, og noen bilder av div. øvelser i andre innlegg 🙂

      – C

  42. Imponerende mye løping på deg 🙂 Har du noe spesielt mål med all løpingen? F.eks halvmaraton eller 10km i løp? 🙂

  43. Jeg blir så motivert til å trene når jeg leser bloggen din! Skal opp tidlig i morgen før jobb og løpe jeg også. Jeg har fortsatt bedriten kondis, så jeg klarer som regel ikke mer enn 5 km, men det blir vel bedre etter at man blir vant til det! 😀

  44. Treningsfreak

    Et NO NO og trene styrke så mange dager styrke, restutisjon er utrolig viktig hvis du vil få mest igjen for treningen:)

    1. Fotballfrue

      Det går fint å trene styrke mange dager på rad, så lenge du deler opp muskelgruppene 🙂 Ser jeg kunne vært litt flinkere med mage- og ryggtreningen den uken her.

      – C

  45. Madeleine :}

    Du burde ikke løpe så mye :O Det er ikke bra for føttene, for det blir så mye press på de 🙂 Elsker foressten bloggen din 😀

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *