Bare 2 dager igjen!

Dere, jeg er så sliten! Faktisk så er jeg litt lei også, og det har jeg ALDRI vært før. Løpingen har rett og slett revet meg i flere biter den siste uken. Det startet med at jeg fikk mere energi, men når kroppen ikke har fått restituere skikkelig, har det rett og slett gått rett vest.

Jeg har virkelig merket det de siste dagene, kroppen er tung som bly, og jeg føler meg ikke fresh i det hele tatt. Føler meg bare tung. Låra mine er som to blykladder. I snitt har jeg jo løpt cirka 10 km. seks ganger i uken for TakeOslo, og det er en noen flere kilometer enn hva jeg er vant til.

På 23 dager har jeg løpt 221 km. Startet registreringen torsdag 09.09. Det er jo ikke SÅ dårlig? Jeg har kun brukt den på trening, ikke ellers i hverdagen, som jeg tror mange andre gjør.

Så jeg gleder meg til mandagen kommer med ny giv. Ikke bare er det supermandag og vennefest, men TakeOslo er over. Kjenner det skal bli deilig å komme inn i vanlig treningsrutine igjen. 8-10 kilometer 5 ganger i uken, styrke og restitusjon. Ah. Frelse.

Nå skal jeg lufte guttene mine. Har dere forresten merket at gradestokken er nådeløs for tiden? Det har blitt så kaldt! Har til og med sett meg nødt til å finne frem den fjonge vinterjakka til Hugo.

Fra pershopgirls i Oslo – det eneste plagget han aksepterer

Husk å like meg på Facebook 😀

36 kommentarer

  1. hei. så flink du er, men restitusjon er UTROLIG viktig. Du må ikke bare kjøre på, tenk litt hva som er bra for kroppen din også. selv om det er bra å trene, misforstå meg rett!! men restitusjon er like viktig som selve treningen!
    men stå på, du er flink. selv var jeg ute i dag tidig å trente. gikk opp mange mange trappetrinn, tungt da og power walk etterpå og før! me herlig, deilig høstluft!

  2. Hugo er så søt <3

    Middagstips for superfredag er postet akkurat, server L-K den i kveld og du kommer til å være enda mere drømmedame for han. Smaker himmelsk godt!! https://ernaerings.blogg.no/

  3. Herregud, så søt!

  4. Ny energi sendes herved til deg! God helg,

  5. ragnhild

    bra at du lytter til kroppen:D

  6. Hvorfor har du så høye krav til deg selv? Det er jo kjempebra! Kanskje ikke bra engang, det er jo tydelig at kroppen din ikke har hatt godt av dette. Ta deg en liten pause med god samvittighet 🙂

  7. Du MÅ jo ikke – vet du. Run for Oslo klarer seg sikkert uansett

  8. Hallo! 🙂
    Du har så utrolig flott fasong! Tror du at du kan legge ut et passende treningsopplegg for en uke?
    Litt variert trening, som hjelper for mage, lår, rumpe og kondisjon? 🙂
    ++ Hurtighet, hvis det er mulig! 😀
    Takk på forhånd! 🙂

    Hugo var veldig søt i jakken! Ta deg en pause fra treningen. Det fortjener du! Kos dere i kveld ;-))

  9. HERREGUD! Spreke vennen 😀

  10. Skulle ønske jeg var like flink som deg til å motivere meg selv! jeg ga opp Run for Oslo for lenge siden, haha.

    http://www.thebigcity.blogg.no

  11. nææ så utrolig søtt med vinterjakke på hunden din 🙂

  12. Kristine

    Du har vært utrolig flink! 🙂 Og du fortjener en velfortjent helg. Her i Trondheim er det forresten sinnsykt varmt og deilig nå! Var ute å gikk tur i ste, og vi gikk alle i t-skjorte! Tilogmed vinden er varm og deilig! Håper det fortsetter slik enda lenger 😀 Håper du får en fin helg! 🙂

  13. Karoline

    «På 23 dager har jeg løpt 221 km. Startet registreringen torsdag 09.09. Det er jo ikke SÅ dårlig?» Hva er det du snakker om? Det er ikke SÅ dårlig? Hva søren? Det du sier der provoserer meg noe helt grenseløst. Påstår du at 221 km på 23 dager er nærmest dårlig? Unnskyld meg, men det utsagnet ble bare HELT feil.

    1. Fotballfrue

      Hørt om å dra en spøk,eller? Alt er ikke dønn seriøst vet du 😉

      – C

      1. Grunnen til at fok reagerer på utsagnet ditt er fordi det høres ut som du MÅ gjøre det her.. kjempe bra at du gjør det og du orker, men slutt å klag, ingen som tvinger deg. Orker du ikke mer, så ikke løp.

      2. Fotballfrue

        Jeg har en intern konk. med en kompis, så jo, jeg føler at jeg MÅ 😉 Kan ikke tape.

        – C

      3. HERREGUD. La jenta blogge. Alle som har tre hjerneceller eller mer klarer å lese mellom linjene at «SÅ dårlig» egentlig betyr at hun har vært jævlig flink.

        Og man kan faktisk klage på valgfrie ting. Vet ikke hvor gammel du er Puh – men iløpet av dine evt vgs dager har du sikkert klaget på skole.. Hun skriver ikke «jeg vil heller dø enn å løpe take oslo» hun skriver at hun er sliten – å ser frem til å avslutte en utfordring hun tok, og gjennomførte.

  14. Skjønner du er sliten da! Det kan bli litt mye når man gjerne vil være med å konkurere… Kan være lurt å ta en liten pustepause etter denne uken kanskje –> bedre før var når det gjelder kneskader (leste tidligere at du kan få det tid til annen) 🙂

    Men sykt bra innsats da! 😀

    Elsker Hugo forresten. Skjønneste hunden…

  15. Innsatsen din er fenonmenal! Kunne ønske jeg kunne løpe selv, men så fort bena slår mot asfalt (eller tredemølle i lengre perioder) kommer benhinnebetennelsen tilbake. Derfor blir det mest dansing og aerobic på meg, variasjon for bena 🙂 Men all trening er god trening!
    Hunden din.. med jakke.. jeg smelter! Noe så nydelig!

  16. Hi hi, Så fantastisl artig uttrykket på Hugo var 🙂 Har er så søt! Hundene våre, australske terriere, har hjemmestrikkede gensere de har på seg når det blir mye snø. De blir så kalde når snøen fester seg i pelsen, og ettersom vi bor utpå landet er det mye snø og skjeldet måkt 🙂

  17. Hei!
    Så flink du har vært! 🙂 Lønner seg ikke å trene for mye.. men så godt trent som du er, så vil nok kroppen komme seg fort! Jeg bruker å ta en tur på treningssenter, finne en sykkel og sykle med lite motstand i 20-30 min. Til jeg er god og varm. Det er nok til at mine ben får ordentlig blodgjennomstrømming og at melkesyren dermed forsvinner 🙂
    God helg !

  18. Grunnen til at lårene dine er tunge som bly, har den enkle forklaring at du trener for MYE og ensidig.. Ingen kropp har godt av så mange km. på tredemølle.. Begynn og hvile og ro ned treningshysteriet, så vil overskuddet komme! 🙂

  19. Caroline, du skriver jo for side2 nå?
    Du vil ikke linke til noe av det du har skrevet? Synes du er flink til å skrive, men bloggen blir liksom på en annen måte. Så har lyst til å lese andre ting du har skrevet også 🙂

    Ha en fin helg du 😀

  20. Men du, atte, kan ikke du legge ut sånn tabell som du gjorde sist? Så kan vi se hvordan du ligger an??? Du er uansett helt rå 🙂

  21. Helsike som du løper, jente! 🙂 Skjønner ikke hvordan du får det til. Tenker det blir godt med litt restitusjon snart. Har overgangen til ny plattform gått greit? Fått med deg alle leserne dine?

  22. Jeanette

    du er helt utrolig flink til å trene! men gi kroppen hvile også! du trener allerede mer enn nok,du er kjempeflink:Dskulle ønske jeg var like flink!

  23. Åj, så flink du er! Opererte på tirsdag, så har ikke fått trent siden det…
    Gleder meg til og starte igjen. Forresten har du prøvd zumba fitness? Anbefaler deg det : -)

  24. Lisa And.

    kan du forklare hvordan du ordner frisyren, den du hadde for en stund siden( en hestehale med hår irundt strekket elns ? )

  25. Utrolig bra løpt 🙂

  26. Ser mange skriver om treningshysteri, og syns det blir litt feil. Jeg løper også mye langdistanser og gjør det ikke kun for å forbrenne fett. Når man løper mye blir det jo en sport, hvor man hele tiden vil forbedre tida si, og komme i bedre form. Det som er problemet med langdistanser er belastningsskader. Kanskje du burde prøve å løpe mer intervaller hvis du ikke gjør det allerede? Jeg sverger hvertfall til 4 x 4 intervaller. Har merka at jeg har blitt raskere og fått mye bedre tid på 10km.

    Men jeg synes du er kjempe flink!!! 221 km er faktisk distansen fra Molde – Trondheim!! Det er jo bare helt sykt å tenke på;)

  27. Så fiiiiiin! 😀

  28. Oh my God. You’re a machine!! Du er så fantastisk flink Caroline. Beundrer deg : )

  29. Caroline!
    PGA motivasjon fra deg løp jeg 14 km i går! Har aldri vært så kvalm, svett, sliten og tørst etter en løpetur, men heller aldri så stolt og glad! Takk for at du motiverer meg og mange andre=) Ha en fin restitusjonshelg, spis masse god mat og fyll på lagrene med karbohydrater og proteiner:)

  30. Hihi, sjekk han er kjekk a! 😉 Ligner veldig på chihuahuan til familien til kjæresten. Herlige hunder! 🙂

  31. Så skjønn hunden din er! Deilig å ha noe å varme seg i på kalde høstdager!
    Jeg syr selv gode varme koseposer min mine pomeranian som er deilig å ha i både høst og vinter varmen…:)

  32. Så mye negative tilbakemeldinger du fikk på dett innlegget. Slik som jeg ser det er trening kun positivt. Jeg synes du er kjempeflink, og du er iallefall forbildet mitt når det gjelder trening og kosthold! 😀

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *