Groggy lørdag

Husker dere da jeg fortalte litt om kosttilskuddet jeg bruker, JuicePlus+? Var en tur innom Norli her om dagen, og ble stående å kikke i Vendelas Beauty Bible. Har alltid vært litt nysgjerrig på hva den egentlig handler om. Plutselig fikk jeg se at hun anbefaler det samme kosttilskuddet som jeg bruker, og at hun spesielt nevnte de positive effektene bruken av kosttilskudd kan ha på huden vår. Synes det var overraskende å se, og ikke minst gøy. Hun ser jo utrolig bra ut.

Du kan lese mer og JuicePlus+, og hva slags effekt det har på huden, her.

Generell informasjon kan du også finne her, i form av en PDF-fil.

————–

Ellers sov vi altfor lenge i dag! HERREGUD. Våknet faktisk for 10 minutter siden. Godt det er lørdag, jeg får jo angst av å sove så lenge. Føler jeg kaster halve dagen ut av vinduet. En vond følelse. Heldigvis har jeg traktet kaffe så sort som natten, og den skal nytes sammen med det nyeste Costume. Så blir det trening.

I dag skal jeg løpe langt igjen. Kjempelangt. Har lyst til å overraske meg selv.

27 kommentarer

  1. Hehe, klokka ett er jo ganske tidlig syns nå jeg 😉

    1. Fotballfrue

      Haha, seriøst? Godt å høre 😉 Klokken ni er mer enn lenge nok for meg, nemlig :p

      – C

  2. Du er litt sånn VEEEELDIG «kontrollfrik». Du får jo angst av og bare sove litt lenge

  3. Få deg et barn, da skal jeg love deg at du ikke sover til 1 lengre. Her starter dagen kl 06:00 man-søn :-0

    1. Fotballfrue

      Er ikke HELT klar for barn altså 😉

      – C

  4. Jeanette

    du må jo sove litt lenge en gang i blant da;)

  5. Jeg har «bibelen» hjemme. Fantastisk mye bra som står i den!
    Tenk at det er godt for deg å sove litt lengre iblant. 🙂 Tenk på de som sover til ett hver dag. Du som sagt, klarer ihvertfall å stå opp tidlig! Creds til deg 😀

  6. tenker du at du ikke har forbrent nok?

    1. hva er poenget med å slenge ut noe sånt?

      Går an å trene f.eks. for å beholde god helse! Slik at man får oppleve å bli besteforelder eller klare å gå og være sprek når man er 70 år!

      1. Anonym

        seriøst, var ikke det jeg mente. det er greit å trene! men det er merkelig å få angst av å sove..

  7. Åh jeg vet hva du mener med å få angst av å sove så lenge! Selv om jeg er utrolig glad i å sove får jeg skikkelig skyldfølelse av å stå opp sent. I dag sto jeg opp halv ti og syntes det var altfor sent… men men 🙂 fikk ihvertfall nok søvn da 🙂 (tror forresten jeg skal prøve den oppskriften du la ut igår, senere ikveld 😀 gleder meg)

  8. Er deilig å sove lenge en gang i blant da, men er enig at kl. 13 er litt lenge, selv for et sovedyr som meg!
    Selv stod jeg opp nå nettopp, men har da jobbet natten. DA føler du at dagen din forsvinner da!

    Ha en kjempe fin lørdag, Caroline 😀

  9. Hei! Jeg bare lurer på en ting, jeg ser ikke når du poster innleggene! Er det bare jeg som ikke opfatter det( I så fall hvor står det?), eller går det rett og slett ikke an?
    Bra blogg, hvertfall:-)

  10. Ja, jeg lurer også på om det er mulig for deg å lagre tidspunktet du poster innleggene på, sammen med datoen? 🙂 Slik du hadde det på blogg.no. Ha en super lørdag, nydelige du! 😀

  11. Må vere lov å sove litt lenge iblant 🙂 Ha ei fin treningsøkt!

  12. Hei!
    Da du blogget på blogg.no kom klokkeslettene for når innlegget var postet opp.
    Kan ikke se at det gjør det på din nye plattform, hadde vært fint å kunne sett når du skrev innleggene!:)

    1. Fotballfrue

      Trykk deg inn på selve innlegget,så kommer klokkeslettet opp 🙂

      – C

  13. Til alle treningsglade mennesker som ønsker å oppnå bedre resultater og større framgang:
    For å få størst treningsutbytte og best mulig resultater er det 3 ting som må gjøres (riktig):

    1: Trening (selvsagt): Tren variert og med progresjon (tyngre vekter/flere repetisjoner og lengre/raskere løpeturer fra uke til uke). Dersom du trener med samme motstand hele tiden vil man komme til et punkt der kondisjonen/styrken stagnerer fordi kroppen ikke har behov for å øke muskelmassen/oksygenopptaket.

    2: Hvile: Kroppen MÅ få tid til å restituere seg. Hvis du føler deg slapp og sliten etter en periode med mye trening så for guds skyld – la kroppen hvile. Få nok søvn, opptimalt 8 timer hver natt. Overdreven trening og mangel på hvile vil resultere i negativ treningseffekt og i noen tilfeller overtrening.

    3: Kosthold: Generelt til mange jenter: spis mer! Et balansert kosthold med mye sunn, næringsrik mat vil gi kroppen energi den sårt trenger. For å øke i muskelmasse MÅ man være i kalorioverskudd! Mange jenter trener styrke flere ganger i uken, men går daglig i kaloriunderskudd. Dette gjør at kroppen går inn i en katabolsk fase og bryter ned musklene. Få i dere mye protein og karbohydrater (ekstremt viktig ettter trening mtp restitusjon og resultater). Dette gjelder både ved styrke- og kondisjonstrening.

    Vil anbefale alle som er interessert i trening og kosthold om å lese på iform.no sitt forum. Der kan man lære utrolig mye om riktig trening og kost.

    Dette er ikke noe kritikk til Caroline, bare noen tips råd til alle som er opptatt av trening og kosthold 🙂

  14. JuicePlus har jeg lest litt andre ting om også: Bl.a at det er founders bak som driver med pyramidespill

    og når ble Vendela en ekspert på det forresten?

  15. Juice PLUS+ info

    Hei Leela!

    Det finnes en del useriøse aktører på markedet. Enkelte kan kanskje ved første øyekast sette Juice PLUS+ i samme bås. Det er også viktig å se på kilden til de opplysninger du har funnet.

    Vi kan imidlertid vise til at Juice PLUS+ er publisert i en lang rekke uavhengige medisinske tidsskrifter over hele verden i løpet av de siste 20 årene. Studiene er utført ved over 20 forskjellige universiteter over hele verden som bl.a UCLA, University of Sydney m.fl. Videre har selskapet bak Juice PLUS+ samarbeid med det Olympiske Forbundet i Tyskland, Sveits og Østerrike.

    Link til universitetene hvor det er forsket på Juice PLUS+:

    https://www.juiceplus.com/nsa/content/Science.soa

    Juice PLUS+ distribueres via en uavhengig franchise og har i så måte ingenting til felles med et pyramidespill.

    Ellers takk for kommentar!

    mvh

    Jørgen

    Juice PLUS+ info

  16. Selges det i butikk noe sted?

    1. Fotballfrue

      Nei, det gjør det nok ikke. Hvis du går inn på den linken her https://fotballfrue.no/?page_id=911 , og ser nederst på siden under «Hvordan bestiller jeg Juice+,» så finner du det ut 🙂

      – C

  17. Heisann Caroline!
    Jeg vil gjerne anbefale deg å begynne med noen skikkelige superfoods! Missforstå meg rett, men jeg tror det er det du trenger. Du er en ekstremt sunn og aktiv jente og i en slik livsstil er det spesielt viktig å få tilført alt kroppen trenger. Superfoods gir deg nettopp dette. Juice + er sikkert greit det, men det finnes utrolig mye bedre alternativer. Vet ikke om du blir sponset og sånt, men jeg anbefaler deg disse andre tilskuddene fordi de er kåret til noen av verdens beste leverandører på superfoods, og de kan bestilles veldig billig fra nettet eller du kan kjøpe det i nærmeste helsekostbutikk. Jeg har selv erfart disse tilskuddene på kroppen og jeg har vært i kontakt med titalls som er superfornøyde! For aktive personer som trener mye bør man ta spirulina, eller chlorella som er kraftig rensende og gjenoppbyggende på kroppen, begge er alger. Du kan sjekke «greens of kamut» som er høykonsentrert juicepulver fra kamut som er det opprinnelige kornet til hvete og kalles «far til all mat», eller søk på «purley greens» eller «wheat grass powder», -hvis du vil finne ut mer Du vil bli IMPONERT!

    Jeg er fullstendig klar over at det greens-tilskuddet du tar er sunt og inneholder alle vitaminene og mineralene kroppen trenger for å fungere, men det er dessverre slik at mengden av vitaminer og mineraler per dagsdose i dette tilskuddet er veldig lavt. Hvis du skulle fått fullt utbytte av disse næringsstoffene måtte du spist store doser, ja spist, eller drukket store doser daglig. Gjerne opptil 4 liter! Jeg blir sikkert skutt av en eller annen eier for å skrive dette, men siden jeg allerede er veldig interessert i superfoods, og leste dette innlegget, så følte jeg at jeg måtte skrive 🙂

  18. Hei mjuugly!

    Takk for ditt innspill.

    Vi vil gjerne få komme med noen oppklaringer i forhold til det som ble skrevet over.

    For det første vil det være vanskelig å sammenligne Juice Plus+ med forskjellige «superfoods» som er fremstilt av enkeltingredienser. Juice Plus+ inneholder næringsstoffer fra et bredt spekter av av frukt, grønnsaker og hele korn. Dette spekteret er nøye utvalgt for å påvirke det generelle behovet hos den menneskelige fysiologien. Enkelte planter/urter og diverse produkter som du viser til kan utvilsomt ha gunstige effekter på kroppen vår i enkelte tilfeller, men kan ikke settes direkte opp mot Juice Plus+.

    Juice Plus+ inneholder forøvrig også grønnalgen Spirulina Pacifica.

    Når det gjelder doseringer er det uinteressant hvilken mengde som er oppgitt av et enkelt vitamin på etiketten. For å underbygge dette kan vi vise til effekten et eple med tilsynelatende lav mengde vitamin C (rundt 5mg) har i kroppen sammenlignet med vitamin C tatt i kunstig form. Man man må opp i 1,5 gram for å få samme effekt om man tar et syntetisk tilskudd. Det er samspillet fra alle fytonæringsstoffene i eplet som tilsammen skaper denne synergieffekten. Disse vil være tilstede i Juice Plus+, siden dette er et naturlig høykonsentrat.

    Forøvrig skal man være forsiktig med å ta store doser enkeltvitaminer da kroppen ikke er laget for å benytte seg av slike inntak.

    Fire punkter vil være til god hjelp når man skal vurdere et produkt i denne sjangeren:
    – Vet vi at innholdet i produktet er relevant for vår helse?
    – Er det gjort uavhengig klinisk forskning på produktet, og er denne forskningen utgitt i fagtidsskrifter slik at hvem som helst kan lese det?
    – Viser denne forskningen at næringsstoffene dukker opp i blodet og i cellene våre?
    – Kommer det frem at næringsstoffene gjør positive ting med kroppen vår når de når cellene?

    Det viktigste er hva forskningen har vist, og det er her Juice Plus+ skiller seg fra andre aktører på markedet.

    mvh

    Kjetil

  19. Snakk om «snik»markedsføring på høyt nivå her!! hehe 🙂

    Du inspirerer med treningen din Caroline! Du burde melde deg på halv/helmaraton til neste år 🙂 Jeg var med på halv i dag.. anbefales 😀

  20. Skjønner godt hva du mener med å ha følelsen av å sove bort hele dagen! Liker å nyte fridagene mine i det fulle og hele, og det kommer jo til et tidspunkt hvor kroppen har fått rikelig med søvn, så da er poenget med å sove litt bortkastet 🙂
    Kosttilskudd hopper jeg glatt over.. mister troen på produkter i en bransje som driver med slik aggresiv markedsføring.

  21. Kunne ikke vært mer enig i det med å kaste bort halve dagen… Men de gangene sånne som oss sover så lenge, er det vel fordi vi trenger det også… 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *