Working Out

Dere etterspør stadig treningsukene mine i form av en slags plan. Derfor tenkte jeg å være en knupp av en pliktoppfyllende blogger, og gi dere nettopp det. Men er dette virkelig noe dere ønsker jeg skal gjøre hver uke? Vil ikke det bli forferdelig kjedelig?

For min egen del er det egentlig veldig kjekt, så har jeg også en slags oversikt. Det er fort gjort å stå og klø seg i hodet på lørdag, fordi du ikke husker om du tok knebøy på mandag eller tirsdag. Men, som jeg har sagt tidligere, jeg er over snittet glad i tredemølla, derfor blir det ikke mye variert trening.

Slik løper jeg intervaller

Jeg deler alltid inn i kvarter. Jeg synes det går mye fortere på den måten, men dette er jo helt individuelt. I starten på hvert kvarter går jeg i 2 minutter, deretter løper jeg i ett og et halv minutt, før jeg har pause i et halvt minutt, og fortsetter.
I pausen går jeg, eller står på mølla og venter.

Jeg starter på 10.5 og øker helt til 14 i fart, avhengig av hva jeg orker akkurat den dagen.

Generelt

Jeg løper ca. 11 kilometer når jeg springer i 60 minutter, og ca. 8 kilometer når jeg springer i 45 minutter.

Yoga trener jeg på SATS Majorstua.

Her kan dere lese mer om hvordan jeg trener magen (også må vi ikke glemme rockeringen :D)

Her kan dere lese mer om hvordan jeg trener bakside lår & rumpe.

Utfall, her bruker jeg å holde en styrkeball på 6 eller 8 kg. i hendene.

Anbefaler også å ta en titt på denne artikkelen, her har jeg hentet mye inspirasjon ?

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *