Slik holder du treningsmotivasjonen på topp!

Dere spør meg ofte hvordan jeg orker å trener så mye som jeg gjør. Spesielt nå som solen titter fram. Derfor lager jeg like gjerne et slags samleinnlegg, med tips og diverse, som holder min treningslyst på topp.

1. Ha riktig innstiling

– ikke tenk at trening er slitsomt
– tenk at dette er noe du gjør fordi kroppen din trenger å bevege seg

– tenk på hva treningen gjør for kroppen din, og hvor glad og fornøyd du kan være når du er ferdig
– tenk på all gratis overskudd du sitter igjen med etter endt økt

tren på morgen, så blir du ferdig med det. Da slipper du å ha det hengende over hodet resten av dagen. I tillegg gir det deg kvelden fri, så du kan være sosial.
det er ingenting som heter at du ikke har tid. Du må ta deg tid.
– tenk på hva du får igjen for dette når du blir eldre

2. Finn en treningsform som passer deg
Prøv ut litt forskjellig, så vil du etter hvert merke hva du trives best med. Selv gikk jeg alltid på gruppetimer i starten. Jeg taklet ikke å trene i salen, synes det var helt uutholdelig kjedelig. Etter hvert gikk jeg lei av gruppetrening, og startet med spinning. Dette ble fort kjedelig, og til slutt endte jeg altså opp med å løpe. Jeg elsker det. Blir aldri lei.

3. Ha god & variert treningsmusikk i ørene
Treningsmusikken jeg hører på, er ikke musikk jeg hører på til vanlig, med mindre det er full fest og tenna i tapeten. Det er deilig å trene til musikk med mye støy og lyd. Musikk alene, kan faktisk være en god motivasjon.

Dette er mine topp 5 akkurat nå – i tilfeldig rekkefølge

3. Ha et reelt forbilde
Dersom det er en person du beundrer kroppsmessig, kan dette være et kjempefint forbilde. Har du gått opp i vekt, og vil tilbake til din gamle vekt, kan et par gamle jeans være motivasjon nok. Selv foretrekker jeg å bare vite alle mennesker som ser bra ut, har et sunt forhold til både mat og trening.  Alle må trene for å unngå at kroppen faller sammen – selv superstjerner. Det betyr ikke at disse er forbildene mine, det er de ikke. De som har lest bloggen min en stund vet at jeg elsker VS-modellene 😀 Dette bildet er kun for å illustrere at kjendiser også trener.

4. Sett deg mål
Det kan være veldig greit å ha noe å trene mot, noe å se fram til. For min del dreier det seg, selvfølgelig, om bryllupet Jeg trener for å se fresh ut i både Brudekjole og bryllupsundertøy. Jeg nekter å se tilbake på bryllupsbilder, og være bitter fordi jeg ikke gadd å ta i litt ekstra månedene før. Etter bryllupet blir bryllupsreisen mitt nye mål.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *