Let’s do this

God mandag, sprekinger! Jeg har startet uken akkurat som planlagt, opp og hoppe klokken seks, 40 minutter med kaffe og nyheter på sengen etterfulgt av en mil på tredemøllen og styrke på core :-) Hei, hvor det går! Deilig å kjenne at helgens digre utskeielser svetter bort, og at denne uken ikke kan bli noe annet enn helt knall. Skal nevnes at jeg slumret i nesten en time før jeg virkelig klarte å slå øynene opp, men det må til noen ganger. Eneste nedturen var at cokenadpopcorn plutselig ikke ville vise meg Pretty Little Liars lenger, så da måtte det bli musikk i stedet. Og det var faktisk veldig greit, altfor lenge siden!

Har begynt å ta opp igjen denne øvelsen, hadde helt glemt hvor effektiv den er:

Hold planken i 30 sekunder, ha pause i 15 sekunder og start på igjen. Repeteres 5 ganger. Det blir ganske tungt etter hvert, du kan gjerne øke sekundene også, om du føler for det.

Akkurat nå nyter jeg nesten en hel boks cottage cheese sammen med litt tyrkisk yoghurt, cashewnøtter, valnøtter og Raw Cacao Nibs. NAM! Savner bare litt bringebær, men det får bli neste gang.

Snart står jeg på farten for å reise inn til Oslo, der venter et møte før jeg skal til frisøren. Endelig, trenger virkelig en update på disse lokkene.

Ha en toppen mandag, sees snart :-)

144 kommentarer

  1. Marianne

    For en rumpe! :D
    Skal hive meg rundt og dra på kettlebell-trening nå, etter en lang dag med studier. Du er en stor motivasjon :)

  2. Du nevner Pretty Little Liars så ofte at nå må jeg nesten få ut fingern og sett første episode, har virkelig høye forventinger nå, hehe :D

    Ha en god tur til Oslo, kjør pent! :-) Elle

    1. ikke ha ALT for høye forventninger til første episode xD .. MEN du kan forvente å bli hekta seinere! Skuespillet starter utrolig dårlig..men det kommer seg veldig etter hvert! Sasha Pieterse redder hele serien skuespiller-messig.. og jenta er sørn meg født i 96!

  3. Du er jammen meg en veldreid dame! Flott er du ;)

  4. For en motivasjon!

    Jeg lurer på noe med de skoene dine du har på deg på det øverste bildet. Er det sko som er gode til gruppetimer, cardiotimer osv? Med godt grep på gulvet og slik.

    Hva heter de og hvor kan jeg kjøpe de? Elsker de! <3

    Klem! <3

    1. Fotballfrue

      De er fra Reebok :) Gode sko til det du nevner, synes jeg :)

      Link: http://fotballfrue.no/2012/08/15/deilig-med-nye-lopesko/

      Klem!

  5. That ass! Og deen kroppen :D Du er flott, Caroline!

  6. Woho!!! Du er så motiverende og inspirerende, Caroline!!!
    Sikkert fordi du er fra Sarpsborg! ;)

    -http://hannaten.blogg.no/

  7. heisann! har bestandig trodd at du var en sånn derre «tynn,pen,deilig sjøldigger» så jeg har aldri lest bloggen din. men så begynte jeg, å nå skjønner jeg hvor feil jeg tok! du er så søøøt, virker så snill, og jeg tror ikke du er fordomsfull og uglesert «tykke» mennesker. Liker deg :)

    1. Fotballfrue

      Takk for at du gir meg en sjanse før du dømmer :)

      – C

  8. Er ikke planken i 30 sekunder litt lite hvis det skal være effektivt? Jeg tar forskjellige versjoner av vanlig planke, samt sideplanke, men jeg står hvert fall ikke mindre enn 45 sekunder. På helt vanlig planke varierer jeg mellom 1-2 minutter.

    1. Fotballfrue

      Det kan du jo teste ut og variere som du selv vil, var bare et tips som jeg liker veldig godt :)

      – C

  9. Du er så flink!! Skal selv snart på trening :) Deilig å starte uken slik! Håper du koste deg hos frisøren, altfor lenge siden jeg har vært der selv! Klem

  10. Lar meg inspirere av frokosten din og lager meg noe lignende til kvelds senere. Elsker tyrkisk /gresk yoghurt !

  11. Du ser så fantastisk bra ut! herlig motivasjon på en mandag!
    Tenkte selv i dag at jeg ikke årket noe trening, men etter innlegget ditt hoppet jeg i treningsklærna og hev meg på planken :-D! Takk Caroline, du er best<3

  12. Hei:) Jeg prøver å få komme i gang med trening igjen etter et halvt år med sykdom, og ville bare si at du er super motiverende!

    En ting du burde prøve er å blande biter av pink lady epler m. tyrkisk yoghurt også strø med kanel! vært et forsøk :)

  13. Hei vakre Caroline!

    Jeg bare lurer litt.. Jeg skal melde med inn i Elixia nå, men kjenner jeg vegrer meg litt for å dra dit (særlig gruppetimer) fordi det er så lenge siden jeg trente, så er redd jeg er i skikkelig dårlig form, og det er så flaut!

    Har du noen tips eller råd?
    Har du også noen motivasjonstips til jobb og studier/hjemmet også, ikke bare trening? (Selvom jeg må utdype at jeg elsker de innleggene og! )

    Klem fra Sophie :)

    1. Fotballfrue

      Ikke vær flau, søte deg! Det er flere som er der for første gang, det kan jeg love deg! Møt opp med godt humør og god selvtillit, så skal du se at det går kjempebra :) Tenk også på at de fleste andre i salen har nok med å tenke på seg og sitt :)

      Klemmer :)

  14. Silje Iren

    Jeg var så uheldig å tråkke over da jeg var på step og har forstuet ankelen. Er ganske lei og lat etter flere dager på sofaen. Har du noen gode tips til hva jeg kan trene nå i begynnelsen?? Er fortsatt veldig vondt ved mye belastning av foten… Klem!:)

  15. christina

    Hei! Dere er ofte ute å reiser, utlands. Kan du lage et innlegg om det ?? Reise tips, Hva man pakker , Tips å ha med på flyet… osv.. skal til syden til sommeren for første gang.

  16. Du er så FLOTT! Du inspirerer meg, så i morrest meldte jeg meg inn i SATS og startet uken med en treingsøkt.
    Jeg ser at du har sånn stor treningsball, og lurer på om du kunne vist noen øvelser på den. Jeg fikk en til jul, og det finnes mange øvelser på nettet, men jeg synes det er vanskelig å vite hvem som er best :)
    Ha en fin kveld!

    1. Fotballfrue

      Tuusen takk :D Det skal jeg gjøre så snart jeg er hjemme igjen :)

      Klem!

  17. Du har virkelig smittet med med mandagsenergien din tror jeg, for idag løp jeg min første mil :D weeee <3

    1. Fotballfrue

      Å, så gøy :D Flink du er :D

      Klem!

  18. Synnøve

    Takk for SUPER treningsmotivasjon! Du er helt rååå!
    Det er helt riktig slik du står i planken. I følge denne filmen er det ikke riktig at folk med svai rygg skal stå rett.
    http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8010375

  19. FOR en rumpe! :O vil du donere litt?

    1. Fotballfrue

      JAJAJA! :) Bare å ta :p

      1. Enig med Astrid, du har en bra rumpe.;)

  20. Hei!

    Du har en fantastisk blogg, og jeg er innom hver dag! Du inspirerer meg mye når det kommer til både mat og trening :)
    Ha en fin kveld og en fantastisk uke :)

  21. dæsken! er det rart du må tåle så mye dritslenging og unødvendig kritikk.. folk er jo sjalu hele bøttesulamitten! Du ser helt super ut.. treningsforbilde #1

    1. Fotballfrue

      :O Snille du <3

  22. Henriette

    Heihei! hvilken episode av prettylittleliars var det du ikke fikk sett? Jeg er kommet til sesong 2 episode 13 og der sa det stopp! GUD så irriterende!! kanskje jeg rett og slett må kjøpe/laste ned resten? klarer ikke vente til å se neste episode! Ha en strålende kveld og ikke minst uke vakre Caroline:) du gir meg motivasjon på de ellers gråe og triste dagene! tusen takk <3

  23. Marianne

    Du er så flink! Virkelig en inspirasjon :D Har bare et par spm. Pleier du å spise frokost før du trener på morgenen? Og har du noen tips mot stive/Støle/vonde legger når du løper på tredemølle? Har gode sko og alt, men dette blir alltid et problem for meg etterhvert og ofte det som stopper meg fra å løpe lange turer.
    Du er super! :)

  24. Fy fader for en rumpe du har! Mandagsmotivasjon :D

  25. du kan se på free-tv-video-online/internet eller 1channel.org også :) Der er det veldig mange serier inkludert Pretty Little Liars. :)

  26. Hei Caroline.

    For en kropp :o Kan du lage innleg/legge ut noen tips for å trene rumpa? :)

    Klem

  27. I love how upbeat you always are, even on a Monday!
    I’m so happy Google chrome translates your blog into English for me, it’s one of my favorites!

    whileholdingcoffee.blogspot.com

  28. Cathrine

    THAT ASS! Wow, skjønner ikke at det er mulig! Du ser FANTASTISK ut Caroline! :-) Vær stolt over kroppen din, jeg blir i hvertfall veldig motivert til å komme meg opp av sofaen og til å tørke støv av Elixia kortet når jeg er innom bloggen din! Hadde vært supert med noen treningstips til hvordan man kan få DEN rumpa. Misunnelig :-)

  29. Marte Eriksen

    Hei!
    Jeg lurte på om du kunne lage et innlegg med enkle treningsøvelser man kan gjøre hjemme. Hadde vært fint med bilder av øvelsene så det blir lett å lære- Det kan være både med og uten såkalte hjelpemidler :)

    Håper du kan hjelpe meg med å få tilbake treningsmotivasjonen!

  30. Amalie14

    Blir motivert atter en gang til å gjøre uken min til den beste!:-)
    Planken er supereffektiv den ja, kjører den hver gang!:-)

  31. Så flink du er! :D planken er supereffektiv og egentlig ganske grei og enkel å utføre :D

  32. Julie Melby

    Dilla på pretty little liars jeg og. Fikk ikke sett idag pga trening, men med planke-tipset er jeg klar for det som avslutning på joggeturen min imorgen ♛ blir bra!

    Er cottage cheese godt? Har skoleoppgave hvor jeg skal ha med det, men har aldri smakt det. Satser på å bli positivt overrasket. Alltid spennende med noe nytt, og maten din frister like mye hver gang, for ikke å glemme huset. Og stilen.

    Ha en fin tirsdag, fineste!! Dagen blir ikke den samme uten oppdateringer og boken din i hånden. Du er best av alle jeg leser, virkelig! Forresten veldig koselig at du svarer alle, og bryr deg om det folk skriver, få som gjør det samme

  33. Hei! Kunne du laget et innlegg hvor du viser konkrete styrkeøvelser for mage, rumpe og lår?

  34. Jeg selv tar planke mellom 2-4 minutter, det er da det funker, for du blir veldig sliten til slutt!

    1. Fotballfrue

      det er ingenting som tilsier at du må ta planke i 2-4 minutter for at det skal funke ;)

  35. FLINK du er, søte :D

    Har lært at om du KNIIIPER rumpa sammmen mens du tar planken så blir det enda mer effektivt! :) Prøv det :)
    Også må du litt lengre ned med rumpa di.

    1. Fotballfrue

      Jeg står faktisk helt riktig her, som sagt er jeg svai og vil se litt annerledes ut i planken enn en som ikke er så svai.

      – C

  36. Hei! Elsker bloggen din, å lurer på
    hvilke nike+ sko du vil anbefale til løping på tredemølle? :)

  37. Hei! Kunne du laget et inlegg om styrkeøvelser for mage og rompe? Har prøvd så mye men funnet lite som funker, og vil gjerne at øvelsene skal kunne gjøres hjemme! Elsker bloggen din, stå på :)

  38. Du burde prøve litt organic peanut butter oppi den Cottage cheesen!!
    Det er helt himmelsk..

  39. Sigrid Lind

    Liker treningsklærne dine så godt at jeg blir mesunelig!
    Har du noen nettsider som du bruker for å kjøpe treningstøy?

  40. Hej!
    Visst är plankan effektiv. Har precis börjat på Crossfit och där fick vi lära oss att man ska ha armbågarna och händerna ännu mer framför kroppen annars tränar man mest axlarna (även om det känns i bålen också) men för att maxa «plankan» så är det bäst att dra upp armarna framför dig lite till. Bara ett litet tips :) (jag har gjot precis som du innan :))

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *